L’aeroport de BCN voreja els cinc milions de passatgers a l’octubre
El Prat registra un augment del 8,2% en relació amb el mateix mes del 2023 i ja suma un 11,2% més de viatgers en els 10 primers mesos

L’aeroport del Prat torna a batre rècords. El gestor de la infraestructura, Aena, va informar ahir que el mes d’octubre es va tancar amb un total de 4.964.341 passatgers, cosa que suposa un augment del 8,2% en relació amb el mateix mes del 2023 i un nou rècord històric en un mes d’octubre.
La majoria dels gairebé cinc milions de passatgers que van sortir o van arribar a l’aeròdrom barceloní eren de vols comercials. D’aquests, 3.715.625 van viatjar en vols internacionals, cosa que suposa un 9,9% més que durant el mateix mes del 2023. I 1.236.232 persones ho van fer en vols nacionals, cosa que representa un 3,4% més que l’octubre de l’any passat.
46,8 milions en 10 mesos
De fet, en els 10 primers mesos d’aquest 2024, gairebé s’ha arribat als 47 milions de viatges a l’aeroport Josep Tarradellas-el Prat. En total han sigut 46.829.864 en vols comercials, cosa que suposa un 11,1% més que entre el gener i l’octubre de l’any passat. D’aquests, els internacionals han sigut 34.787.983, cosa que suposa un increment del 13,6% respecte al mateix període del 2023. Fins a l’octubre, respecte als nacionals, han passat per l’aeroport 12.041.881 passatgers, un 4,7% més que en les mateixes dates de l’any anterior. Aquest balanç es dona a dos mesos de tancar el 2024, pendents de veure si s’arriba a la xifra dels 50 milions de viatges, que el 2023 es va quedar només a 90.456 persones. Tal com va explicar en el seu dia l’actual directora del Prat, Eva Valenzuela, les instal·lacions encara són suficients per al trànsit que es rep, però, si s’aspira a créixer en rutes intercontinentals, és necessari afrontar l’ampliació que defensa Aena i que el Govern està estudiant en una comissió tècnica.
Quant a les operacions, aquest octubre se n’han gestionat 31.517, que és un 8,4% més respecte al mateix mes del 2023 i també un altre rècord històric mensual. En l’acumulat dels 10 mesos d’aquest 2024, la xifra de moviments ascendeix fins als 295.072 vols, un 10,2% més davant els mateixos mesos del 2023.
Aena ha revelat que, quant a la càrrega, el volum de mercaderies "també experimenta un gran increment en les seves xifres". L’octubre del 2024 se’n van transportar 16.996 tones, un 17,7% més que l’octubre del 2023. Entre el gener i l’octubre se n’han registrat 151.766 tones, un 17,8% més respecte a l’acumulat del mateix període del 2023.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques