Caixa Enginyers s’integra al grup d’economia social Clade
L’aliança s’emmarca en l’estratègia de continuar apostant per "un model de banca cooperativa", segons el seu director general

zentauroepp39287055 economia aja de ingenieros firma un acuerdo con cardtronics191003174758
Caixa Enginyers ha decidit integrar-se al Grup Clade, del qual formen part Abacus, Suara o Som Energia, entre altres, per "treballar conjuntament en l’impuls de l’economia social" i generar estalvis i projectes conjunts. Amb l’aliança la cooperativa de crèdit i serveis financers i asseguradors aportarà a Clade "eines per promoure un canvi de model social, traslladant els aprenentatges de l’economia social a l’activitat econòmica", segons la nota de l’entitat.
Segons Joan Cavallé, director general de Caixa Enginyers, la idea és que la "comunitat cooperativa, la comunitat social, té un espai que cal impulsar entre tots els sectors i les autoritats". L’aliança, assegura, s’emmarca en l’estratègia de l’entitat de continuar apostant per "el servei als particulars, les pimes, els professionals i les institucions públiques amb un model de banca cooperativa", un model referència i èxit a Europa, on ja compta amb el 23% de quota de mercat".
Qualsevol tipus de servei
Per la seva banda, Tomàs Llompart, president del Grup Clade, afirma que la unió "servirà per contribuir a fer créixer l’economia social com a model econòmic". Així mateix, segons el seu parer, l’aliança demostra que "es pot cobrir qualsevol tipus de servei des de l’economia social".
Caixa Enginyers va tancar el 2023 amb xifres rècord. El benefici va ser de 19,6 milions d’euros, cosa que va suposar un augment del 71,9% respecte al 2022. Es tracta d’un nivell de guanys mai assolit abans per aquesta banca cooperativa, segons va destacar en la presentació, Joan Cavallé. L’entitat, que va atribuir aquesta evolució del negoci al dinamisme econòmic impulsat pel consum, es va veure beneficiada per l’arrencada del marge d’interessos que, amb 66,37 milions, va créixer el 83,32% com a conseqüència de les pujades dels tipus.
Per la seva banda, Clade va tancar el 2023 amb un benefici de 22,9 milions d’euros, cosa que va suposar gairebé quintuplicar, amb un increment del 387%, els guanys de 4,7 milions d’euros aconseguits el 2022, després d’incorporar Fedefarma, que va aportar 17,4 milions d’euros. El grup d’economia social va multiplicar per més de tres la seva facturació el 2023, al passar de 396 milions el 2022 a 1.450 milions l’any passat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu