Barcelona, protagonista

Telefèric Barcelona, de Sant Cugat als EUA

El restaurant ha crescut fins a convertir-se en una cadena que projecta passar de 5 a 13 locals als Estats Units i el Canadà.

Telefèric Barcelona, de Sant Cugat als EUA
3
Es llegeix en minuts
Clàudia Mas
Clàudia Mas

Ubicada/t a Sabadell

ver +

Els germans Maria i Xavi Padrosa van créixer passant els estius a Suïssa, fascinats pels telefèrics que travessaven les muntanyes alpines. El seu amor per ells era tal que els seus pares els van regalar un telefèric de joguina, un company inseparable que portaven a tots costats com si fos ja part de la família. Anys després, aquell petit telefèric donaria nom a Telefèric Barcelona, el restaurant de Sant Cugat (Vallès Occidental) que ha crescut fins a convertir-se en una exitosa cadena en plena expansió als Estats Units i que projecta també el salt al Canadà. Amb la meta d’obrir vuit nous locals a Amèrica abans del 2027 i sumar-los als cinc ja consolidats, Telefèric Barcelona projecta triplicar la seva facturació actual –de 41 milions a 115 milions d’euros anuals en tres anys–, i consolidar-se com un referent internacional de la gastronomia mediterrània al continent americà. Actualment, a Catalunya compta amb dos locals, a la ciutat vallesana i a Barcelona, a la plaça de Letamendi. Als Estats Units la marca opera fonamentalment a Califòrnia i ara s’estendrà a nous estats com Arizona, Texas i Washington.

"El nostre objectiu no és fer-nos rics, sinó portar la cultura mediterrània a l’altre costat de l’oceà", comenta el Xavi, que afegeix que tots els guanys es reinverteixen en el creixement del projecte. Cada nou local –a Walnut Creek, Palo Alto, Los Angeles, Roseville o Scottsdale– preserva l’"aroma a casa" que defineix Telefèric, que porta amb si una proposta autènticament catalana, amb tocs de cuina basca, els pinxos en homenatge a les arrels de la seva mare.

El restaurant de Sant Cugat és un lloc ple d’història per als germans Padrosa. Allà la seva mare, Soledad Urabayen, regentava el restaurant Rondes, un negoci familiar que va marcar la seva infància. El seu pla era allunyar-se de l’hostaleria, un sector que sempre van considerar absorbent, però la vida els tenia altres plans.

La Maria va estudiar ADE i el Xavi va marxar als EUA per formar-se en màrqueting becat per ser un jugador semiprofessional de tennis. Cap imaginava seguir en el negoci familiar, però les seves arrels els van portar de tornada. Anys després, el 1992, van decidir reprendre el llegat de Rondes, tot i que aquesta vegada amb una visió renovada i un nom inspirat en aquella joguina que els va acompanyar tota la infància. El 2015 van fer el salt i van obrir el seu primer local a San Francisco, i des d’aleshores no han parat de créixer.

Aire a Sant Cugat

Notícies relacionades

Després de la seva primera obertura, sempre han apostat per ciutats amb un aire a Sant Cugat. És a dir, municipis de mida mitjana, a prop de grans ciutats, d’alt poder adquisitiu i esperit local, on, com assenyala la Maria, "la gent es coneix i el boca a boca funciona molt bé". D’aquesta manera, Telefèric Barcelona ha aconseguit arrelar en cada lloc on arriba. "Els clients sempre són els mateixos, ens coneixem i intentem passar sempre per tots els locals", reiteren els germans.

Fins ara, les obertures de Telefèric Barcelona s’han centrat principalment a Califòrnia i Silicon Valley. No obstant, amb la vista posada en un futur encara més ambiciós, Telefèric continua la seva expansió. El 2025, Telefèric obrirà dos nous locals a Califòrnia i Arizona. El 2026 pretén continuar la seva expansió amb tres noves obertures, La Jolla, Newport Beach i Bellevue. I el 2027 tampoc té intenció d’aturar-se. Entre els projectes més emocionants es troben l’obertura a Dana Point Harbour, Dallas i Vancouver.