Automoció

Cupra inicia el camí per entrar al mercat nord-americà

La marca contacta amb distribuïdors en el marc del Saló de l’Automòbil de Los Angeles

Cupra inicia el camí per entrar al mercat nord-americà
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Tot i que probablement no sigui el millor moment per a experiments amb gasosa, en la indústria de l’automòbil cal ser valents i fidels a una estratègia. Això és el que farà aquesta setmana la marca que dirigeix Wayne Griffiths, Cupra, que, coincidint amb el Saló de l’Automòbil de Los Angeles (Califòrnia, EUA) estarà present a la mostra per presentar en societat dos models, el Terramar i el Formentor.

Si bé no es tracta d’una presentació en gran, ni disposaran d’un estand a l’estil d’abans, Cupra oferirà l’oportunitat de conèixer els detalls de la marca espanyola més rebel a periodistes i professionals del sector, i per a això res millor que disposar de dos dels models d’èxit.

Fins a Los Angeles s’hi han desplaçat dos cotxes, el nou Terramar, un SUV de tall familiar amb el qual la marca acabarà complementant el recentment renovat Cupra Ateca, que aquest any ha debutat al mercat europeu (ha sigut, a més, finalista del premi The Car of the Year). De l’altra, l’exitós Cupra Formentor, un SUV compacte que és el que està donant la vida a Cupra (i a Seat) i que, quan la marca entri als Estats Units, disposarà d’una versió 100% elèctrica.

Des de ja fa diversos anys, el president de la companyia ha manifestat la seva intenció de posar un peu al mercat nord-americà i per a això assenyalava en la presentació de resultats del passat exercici que podien "ser allà a finals d’aquesta dècada". Cupra vol competir als Estats Units amb dos vehicles, el nou Formentor elèctric (a priori produït a Espanya) que arribarà el 2027 i un SUV de més mida que es produirà a les plantes del Grup Volkswagen a l’Amèrica del Nord, o bé als Estats Units o bé a Mèxic. Aquest SUV vindria a reemplaçar l’Ateca i al principi només seria per al mercat americà.

Distribuïdor potent

Notícies relacionades

Aprofitant la visita a Los Angeles, els responsables de Cupra es reuniran amb un distribuïdor important a nivell nacional per començar a analitzar les possibilitats d’expansió en els pròxims anys. La idea és ser present a les costes est i oest, incloent-hi també algun estat de l’anomenat Cinturó del Sol, com Arizona, Nevada, Nou Mèxic, Texas, Geòrgia i Carolina del Sud. Cupra analitzarà en aquesta entrevista amb el distribuïdor noves opcions de comercialització, més enllà dels tradicionals concessionaris.

La visita als Estats Units feia temps que estava programada dins dels plans d’expansió de la companyia, tot i que és ben cert que la convulsa situació creada fa unes setmanes amb els anuncis de retallades en el si del Grup Volkswagen podrien portar a no entendre la maniobra. És per això que la presència a la ciutat californiana és important per fer comprendre que Cupra té aquesta ambició i vol seguir amb la seva estratègia. "Sabem que és qüestió d’estar ben preparat i has de fer-ho bé si vas als Estats Units, així que, després de provar la marca, sabem que els nostres cotxes reflectiran el que busquen els clients", va assenyalar aquest mateix any Wayne Griffiths. La presència de Cupra suposarà l’arribada de la tercera marca del Grup Volkswagen al mercat dels Estats Units després d’Audi i la pròpia Volkswagen.