Dia de la dona emprenedora
Una plataforma per trencar barreres
Heard és un projecte per fomentar la diversitat en les empreses nascut dins de Juno House, un club de dones del qual ja han sortit una vintena de possibles emprenedories.
Charleen Parkes (Heard) y Natalie Batlle (Juno Club House), en la sede del club /
Ha treballat en el món de la moda, de les finances i del turisme. Ha ocupat càrrecs d’altíssima responsabilitat com a cap de màrqueting en tota mena d’empreses. I no li ha sigut estrany descobrir-se sent l’única dona o persona no blanca en aquests entorns d’alta direcció. "Tot això em va fer veure com d’arrelats estan els biaixos en la nostra societat", explica aquesta emprenedora londinenca d’arrels jamaicanes i actualment establerta a Sitges. Charleen Parkes va venir a Barcelona per amor fa ja més de 15 anys, aquí ha tingut una filla i aquí està a punt de posar en marxa un projecte perquè qualsevol persona que se senti part d’una minoria no percebi que està en un altre planeta quan treballa.
L’ha anomenat Heard, per com d’important és escoltar (hear), però com de difícil resulta aconseguir canviar aquest tipus de coses (hard) i per la importància d’estar connectada amb l’aquí i l’ara (here). Es tracta d’una plataforma en la qual pretén barrejar continguts públics en forma de pòdcast, vídeo o blog que reculli casos d’èxit de persones que han arribat molt lluny malgrat determinades barreres –ja té emparaulada la participació d’una alta directiva de Google que és sorda, per exemple, o d’un altíssim executiu gai–, amb propostes pensades específicament per al món de l’empresa. En aquest cas, seran sobretot workshops i tallers.
La proposta sembla simple, però Parkes assegura que és tota una veta de mercat sense cobrir. "Les empreses tenen moltes persones diferents, de molts països i classes, i presumeixen d’aquest fet en les seves pàgines webs, però això no va només de tenir-les i ja està", justifica. "No vull que Heard es converteixi en una revista de RH, el més important és que sigui contingut molt personalitzable i que hi hagi storytelling: això és el que canvia realment el xip a la gent, i més quan parlem de públics vulnerables", assegura.
Temps de qualitat
N’és un exemple la seva pròpia història. Perquè el que va engegar Heard va ser el temps de qualitat que li va dedicar una companya de Juno House. Parkes s’havia associat a aquest club de dones pensant a tenir un espai de treball fora de casa seva. Caroline Marcassa, que s’encarrega de gestionar la membresia i la comunitat que es forma dins del club, li va comentar que gairebé no la veia participar en els esdeveniments i que volia saber una mica més d’ella per veure si trobava la tecla que l’ajudés a connectar de veritat amb l’espai. Una cosa va portar l’altra, i Parkes li va acabar explicant el projecte que tenia al cap.
Dir-ho en veu alta la va animar a definir el projecte, i, després, a presentar-lo davant Natalie Batlle i Liana Grieg, dues de les fundadores del club. A part d’oferir-li la seva mà per a tot allò que necessités, aquestes dues emprenedores van veure en aquell cas l’enèsima prova que la màgia s’estava produint dins de Juno House.
Notícies relacionadesAvui, Dia Internacional de la Dona Emprenedora, han decidit inaugurar un esdeveniment anual dedicat a això (Founder’s Therapy), que, a més, es converteix en la primera vegada que aquesta associació ven entrades i s’obre al públic aliè al club. L’esdeveniment tindrà xerrades d’Anna Boldú (Platanomelón) i de Daniela Álvarez (Ac2ality), taules rodones, un taller conduït per la mateixa Charleen Parkes i la presentació oficial de la campanya amb què volen reivindicar el que està permetent construir el seu club.
Ho han anomenat Juno Woman Made i ho defineixen com una iniciativa per "celebrar el poder transformador de l’emprenedoria femenina", i compta ja amb més de 20 noms propis: el d’una agència creativa que connecta marques amb models de més de 40 anys (Hunch), el d’una eina digital que connecta pacients amb cirurgians certificats de qualsevol part del món (SmartClinic) i el d’una plataforma que ensenya a utilitzar la intel·ligència artificial en els negocis (SHEAI). Tots fundats per dones. Tots gràcies a haver teixit connexions en el club. "Gairebé el 62% de les sòcies s’identifiquen com a emprenedores. Ens uneix la inquietud de crear, d’idear... i està sent com un efecte dòmino", conclou Batlle.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim