Radiografia dels vistants
El viatger de negocis gasta 260 euros al dia a BCN entre allotjament i estada
El segment representa un de cada cinc visitants a la ciutat i és un dels que potenciarà Turisme de Barcelona al ser especialment rendible
El 75,7% són homes i la seva mitjana d’edat és de 38,8 anys, tot i que el grup més ampli és el de 25 a 34 anys
Per procedències, el 17,6% ve de la resta d’Espanya, el 58,5% d’Europa i el 21,4% de la resta del món
Un de cada cinc (18,9%) dels turistes que va rebre Barcelona l’any passat van arribar per motius professionals. Sota aquest paraigua s’inclouen els que venen per qualsevol motiu laboral o de negocis situat fora del seu lloc de treball i residència, sigui un viatge d’incentius corporatiu, un congrés, una fira o una reunió. Aquesta proporció ha descendit perquè el turisme vacacional ha crescut a un ritme molt més accelerat, però representen un segment especialment rendible per a la ciutat que tant Turisme de Barcelona com l’ajuntament volen incentivar. La seva despesa arriba ja als més de 260 euros per nit entre allotjament i estada, i els congressos són actualment la causa principal de la seva visita (53,5%), seguits per fires, amb un 23,8%.
L’informe Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona 2023, acabat de publicar, radiografia específicament aquest a sector, que en vuit de cada 10 casos s’allotja en hotels, pels quals paga una mitjana de 150,8 euros la nit, més que cap altre segment de visitants. També es deixa gairebé 110 euros al dia en despeses, més de la meitat en menjar i beguda, una cosa que destaquen des de l’Observatori del Turisme a Barcelona perquè suposa gairebé un 20% més que la mitjana del turisme. També destinen una cinquena part del total diari a transport. A més, inverteixen de mitjana 500 euros més en el transport d’anada i tornada, que sol ser l’avió (83,5%).
Cultura, futbol i vida nocturna
L’enquesta realitzada entre els visitants posa de manifest també que, més enllà de la seva agenda laboral i gastronòmica, una mica menys de la meitat té temps per a activitats culturals o anar de compres i un 38,3% surten de nit. Curiosament, tenen poc marge per fer esport durant la seva estada (un terç es decanta pel running), però gairebé un 80% exerceix d’espectador de partits de futbol, revela l’estadística.
Quant als perfils sociodemogràfics, el 75,7% són homes; la mitjana d’edat és de 38,8 anys, tot i que el grup més ampli (33,2%) és de 25 a 34 anys. Gairebé nou de cada 10 tenen estudis universitaris i el 73,7% treballen per compte d’altri. Per procedències, el 17,6% arriba de la resta d’Espanya, el 58,5% d’Europa i el 21,4% de la resta del món, amb un percentatge mínim del territori català.
Resulta especialment destacable el fet que sigui un públic molt repetidor a Barcelona, cosa que significa que en molts casos hi viatgen regularment i s’hi allotgen. Així, amb prou feines un 30% arriben a la ciutat per primera vegada. En canvi, en un 43,6% dels casos sumen més de quatre viatges a la capital catalana, cosa que suposa que tenen més autonomia viatgera i que no realitzen les típiques visites del turista vacacional que tant saturen els punts calents. Són un visitant invisible que es deixa sentir sobretot en termes econòmics.
La gastronomia és important a la seva agenda, i en primer terme busquen establiments de cuina espanyola (53,1%), seguida de la catalana (46,85), els bars i cafeteries (25,2%) i els restaurants internacionals (23%). Com a guinda, se’n van amb ganes de tornar, vistes les seves puntuacions. L’element que millor valoren és l’arquitectura (amb un 9,03 sobre 10), seguit de l’entreteniment (8,87) i la gastronomia (8,56). A la cua, amb poc més d’un sis, figura el soroll.
Dues tipologies
El revisió va més enllà, mirant de diferenciar fins i tot els diferents perfils del viatger professional. Es destaca que el que ve a la ciutat per esdeveniments (congressos, fires, incentius…) té un pes internacional més gran (gairebé un 89%), és el que més viatja amb companys de feina (45,6%), el que més va al futbol com a espectador (82,4) i el que més gasta en els tres àmbits esmentats, que sumen 278 euros diaris entre dormir i l’estada.
En canvi, el visitant professional que acudeix a reunions de negocis específiques, suma un 36% d’origen nacional, ve més amb tren (23,5%), té un gran percentatge de repetició (74,8%) i és el que més viatja en solitari (sis de cada 10), tot i que això no significa que s’avorreixi: dona la nota màxima a l’entreteniment de Barcelona, amb un 9,07 sobre 10, i un 8,7 al que menja.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jordi Martí Galbis: "No em descarto en absolut com a candidat de Junts el 2027"
- ACTUALITAT BLAUGRANA Arran assalta la casa de Gerard Piqué de la Cerdanya: "Fora pijos"
- El turisme de més de 55 anys creix a BCN i arriba ja al 8,1%
- Niubó anuncia un pla de "digitalització responsable"
- Apunt Serrat no tenia raó
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Barcelona, protagonista Flax & Kale impulsa el seu negoci flexiterià
- TELEVISIÓ I MAS De res, Twitter
- Un pilot de llegenda "El treball guanya el talent"
- FUTBOL Un cirurgià suec acaba per fi amb el dolor de Christensen