El Govern adjudica per 2,3 milions l’obra d’accés al port de Barcelona

El projecte, que acumula més d’una dècada de retard, pretén aconseguir que la zona guanyi en competitivitat pel que fa al transport de mercaderies

El Govern adjudica per 2,3 milions l’obra d’accés al port de Barcelona
2
Es llegeix en minuts
Juan Ruiz Sierra
Juan Ruiz Sierra

Periodista

ver +
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Ministeri de Transports ha adjudicat avui per 2,3 milions d’euros el projecte de nou accés viari al port de Barcelona, segons confirmen a EL PERIÓDICO fonts del departament que dirigeix Óscar Puente. El tram en qüestió se situa entre l’enllaç de Cornellà i el punt quilomètric 0,510 de l’eix principal de la futura autovia B-21.

Aquesta iniciativa forma part del protocol de col·laboració per impulsar els nous accessos sud, viari i ferroviari, al port de Barcelona i per desenvolupar la planificació i gestió del node logístic de la capital catalana, subscrit el 7 d’octubre del 2020 per Transports, la Generalitat de Catalunya, Adif, Ports de l’Estat i l’Autoritat Portuària, amb una inversió de 730 milions d’euros autoritzada recentment pel Govern.

El finançament d’aquest projecte, que porta més d’una dècada de retard, que amb aquesta mesura es reactiva i que busca fonamentalment que la zona guanyi en competitivitat pel que fa al transport de mercaderies, es repartirà entre Transports, a través de la Direcció General de Carreteres (263,8 milions); Adif (266,34 milions), i l’Autoritat Portuària de Barcelona (200 milions), segons les mateixes fonts.

Les principals actuacions del projecte adjudicat avui, expliquen al ministeri, consistiran a ampliar la calçada de l’A-2 dotant-la almenys d’un carril més en cada sentit; demolir i reposar un pas superior sobre aquesta autovia, i ampliar sis estructures existents i executar-ne tres de noves. Tot plegat amb un pressupost estimat de 98,5 milions d’euros.

L’enfocament, però, no és definitiu. "De l’anàlisi del projecte bàsic i de l’elaboració d’un nou estudi de trànsit en podrien derivar necessitats addicionals, en particular a l’hora de dissenyar la confluència-bifurcació del nou accés al port en conjunció amb els enllaços de Cornellà i l’Hospitalet", indiquen fonts consultades del ministeri.

Acord entre quatre parts

Notícies relacionades

L’autorització del Govern al finançament del projecte, que va suposar donar una autèntica empenta a aquesta infraestructura que acumula tants anys de retard, s’ha de rubricar mitjançant el conveni entre el ministeri, Adif, Ports de l’Estat i el port de Barcelona. L’esborrany d’aquest acord es va aprovar al juny després de la reunió de la comissió de seguiment del protocol de col·laboració per a l’impuls i consecució del projecte. Aquesta comissió va ser la que va aprovar el juny del 2023 la solució per al projecte bàsic encarregat a Adif.

Durant una visita al juliol a la terminal de Hutchison del port, el ministre de Transports, Óscar Puente, juntament amb l’anterior president del port, Lluís Salvadó, que fa poc ha sigut rellevat per José Alberto Carbonell, va destacar els avenços en els tràmits per al conveni dels accessos viaris i ferroviaris al port.