El Govern adjudica per 2,3 milions l’obra d’accés al port de Barcelona
El projecte, que acumula més d’una dècada de retard, pretén aconseguir que la zona guanyi en competitivitat pel que fa al transport de mercaderies

El Ministeri de Transports ha adjudicat avui per 2,3 milions d’euros el projecte de nou accés viari al port de Barcelona, segons confirmen a EL PERIÓDICO fonts del departament que dirigeix Óscar Puente. El tram en qüestió se situa entre l’enllaç de Cornellà i el punt quilomètric 0,510 de l’eix principal de la futura autovia B-21.
Aquesta iniciativa forma part del protocol de col·laboració per impulsar els nous accessos sud, viari i ferroviari, al port de Barcelona i per desenvolupar la planificació i gestió del node logístic de la capital catalana, subscrit el 7 d’octubre del 2020 per Transports, la Generalitat de Catalunya, Adif, Ports de l’Estat i l’Autoritat Portuària, amb una inversió de 730 milions d’euros autoritzada recentment pel Govern.
El finançament d’aquest projecte, que porta més d’una dècada de retard, que amb aquesta mesura es reactiva i que busca fonamentalment que la zona guanyi en competitivitat pel que fa al transport de mercaderies, es repartirà entre Transports, a través de la Direcció General de Carreteres (263,8 milions); Adif (266,34 milions), i l’Autoritat Portuària de Barcelona (200 milions), segons les mateixes fonts.
Les principals actuacions del projecte adjudicat avui, expliquen al ministeri, consistiran a ampliar la calçada de l’A-2 dotant-la almenys d’un carril més en cada sentit; demolir i reposar un pas superior sobre aquesta autovia, i ampliar sis estructures existents i executar-ne tres de noves. Tot plegat amb un pressupost estimat de 98,5 milions d’euros.
L’enfocament, però, no és definitiu. "De l’anàlisi del projecte bàsic i de l’elaboració d’un nou estudi de trànsit en podrien derivar necessitats addicionals, en particular a l’hora de dissenyar la confluència-bifurcació del nou accés al port en conjunció amb els enllaços de Cornellà i l’Hospitalet", indiquen fonts consultades del ministeri.
Acord entre quatre parts
Notícies relacionadesL’autorització del Govern al finançament del projecte, que va suposar donar una autèntica empenta a aquesta infraestructura que acumula tants anys de retard, s’ha de rubricar mitjançant el conveni entre el ministeri, Adif, Ports de l’Estat i el port de Barcelona. L’esborrany d’aquest acord es va aprovar al juny després de la reunió de la comissió de seguiment del protocol de col·laboració per a l’impuls i consecució del projecte. Aquesta comissió va ser la que va aprovar el juny del 2023 la solució per al projecte bàsic encarregat a Adif.
Durant una visita al juliol a la terminal de Hutchison del port, el ministre de Transports, Óscar Puente, juntament amb l’anterior president del port, Lluís Salvadó, que fa poc ha sigut rellevat per José Alberto Carbonell, va destacar els avenços en els tràmits per al conveni dels accessos viaris i ferroviaris al port.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet