Transport aeri

Level s’independitza d’Iberia per continuar creixent al Prat

L’aerolínia ja és la que ofereix més vols de llarg radi des de l’aeroport de BCN

Level s’independitza d’Iberia per continuar creixent al Prat
2
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

L’aerolínea Level, del grup IAG, es fa més gran. Creada el 2017, la jove companyia aèria ja és la que ofereix més vols de llarg radi des de l’aeroport de Barcelona-el Prat. Ara està a punt de separar-se d’Iberia, de qui depenia des de l’inici, ja que operava sota el seu paraigua. Els responsables de la firma van explicar ahir que estan a punt de rebre l’AOC (sigles en anglès d’Air Operator’s Certificate), que és el certificat d’operador aeri que els permet l’explotació com una línia independent, com un ens individual propi.

L’AOC arribarà "en els pròxims dies o setmanes", abans del 31 de desembre, va concretar el seu conseller delegat, Rafael Jiménez Hoyos, des de la seu de Level al parc empresarial de Viladecans, en un edifici que comparteix amb la seva germana Vueling. Amb aquesta aerolínia també aspiren a treballar de la mà, ja que ofereix fins a 75 destinacions europees des del Prat. La recepta és simple: Level mantindrà el seu negoci amb les rutes intercontinentals als Estats Units i l’Amèrica Llatina i, ja a Barcelona, Vueling enllaçarà la resta de ciutats i viceversa. Llarg radi i radi mitjà connectats, el gran objectiu durant lustres de la infraestructura catalana, no ser només un aeroport per viatjar pel continent i no haver de passar per cap altre hub per travessar l’oceà.

Level continuarà concentrada en les destinacions que té. Vola a cinc ciutats nord-americanes (Nova York, Boston, San Francisco, Los Angeles i Miami), Santiago de Xile i Buenos Aires. Jiménez va revelar que la seva voluntat és "consolidar" les que tenen al llarg del 2025, una vegada s’independitzin d’Iberia. Pilots, personal de cabina, operacions, manteniment... Necessitaran també contractar personal per continuar creixent. Aquests s’unirien als 50 comandants i 85 copilots actuals, i als 60 treballadors de les oficines, en les quals han doblat la plantilla.

També ampliaran la flota d’Airbus A330-200. Ara estan a punt d’incorporar un setè avió i, abans del 2026, el vuitè. Amb tot, aquest any acabaran l’exercici havent transportat tres milions de passatgers des del seu naixement. Però el que més va remarcar el seu principal responsable és que aspiren a posar l’aeroport de Barcelona al nivell de Dublín, Londres o Madrid, on les seves companyies germanes d’IAG (Aer Lingus, British Airways i Iberia) fan aquest paper generador de rutes transoceàniques. "IAG no pot deixar una ciutat com Barcelona sense el mateix servei que altres ciutats", va opinar el directiu.

Notícies relacionades

Sense problemes de ‘slots’

"Volem conquerir aquest espai, alimentar Barcelona perquè hi ha mercat", va assegurar Jiménez, que també va explicar que la seva ampliació de freqüències, amb els set trajectes ja existents, sí que es pot fer. Des de la direcció d’Aena van alertar mesos enrere que el creixement de públic des del Prat pot frenar-se pel bloqueig a l’ampliació de les instal·lacions, un tema encara a debat. El directiu de Level va afegir que estan a favor de qualsevol projecte que impliqui la millora de la infraestructura.

Temes:

Iberia Level