Marques i més marques

La campanya que va portar a terme TwoJeys amb els bràquets blaugranes de Lamine Yamal demostra que la creativitat no és patrimoni només de les grans empreses i que el coneixement profund del públic pot ser el millor aliat per obrir-se camí.

Lamine Yamal celebra un  gol ensenyant els bràquets  adornats amb els colors del  Barça, el 26 d’octubre.

Lamine Yamal celebra un gol ensenyant els bràquets adornats amb els colors del Barça, el 26 d’octubre.

3
Es llegeix en minuts
Marta Royo Espinet
Marta Royo Espinet

Economista i publicista

ver +

Aquest Nadal, molts joves podrien sorprendre els Reis amb una petició ben singular: uns bràquets blaugranes inspirats en els que va portar Lamine Yamal durant el clàssic del 26 d’octubre. Aquesta campanya, ideada per la marca catalana de joies TwoJeys i executada per la clínica d’ortodòncia Autran Dental, ha revolucionat la publicitat destacant dos valors clau: la personalització i l’autenticitat.

TwoJeys va apostar pel jove jugador blaugrana amb l’objectiu de connectar directament amb una nova generació que no només viu la passió per l’esport, sinó que també vol lluir-la en el dia a dia. Aquesta col·laboració trenca els esquemes de la publicitat tradicional utilitzant un element tan personal com els bràquets (els antics ferros) per transmetre el seu missatge. Així, la marca s’infiltra en els detalls més íntims de la vida diària del seu públic objectiu: joves que, com Lamine Yamal, somien amb un futur ple d’èxits i aspiracions.

Triar Lamine Yamal, la jove promesa del Barça que representa humilitat i talent, no és casualitat. Els esportistes joves són avui un canal de comunicació potent. Han crescut en l’era digital, i la seva influència en les xarxes socials és enorme. Aquesta proximitat amb els seguidors permet a les marques comunicar-se d’una manera més autèntica, directa i impactant. Els bràquets de Lamine Yamal no només són una tendència momentània, sinó que representen una manera innovadora i elegant de portar el Barça a dins cada dia, amb un toc de distinció i exclusivitat pensat per a una audiència jove.

Conèixer el públic

Aquesta campanya planteja una reflexió interessant: la creativitat no és patrimoni exclusiu de les grans corporacions. Marques joves i petites demostren que el coneixement profund del públic, afegit a la creativitat, pot ser el millor aliat per obrir-se camí en un mercat competitiu. Potser no disposen de la infraestructura ni dels pressupostos de les grans empreses, però gaudeixen d’una llibertat per experimentar i connectar amb la seva audiència d’una manera genuïna.

¿Us imagineu publicitat aromàtica al mirall de l’ascensor de casa? Qualsevol perfumeria podria aprofitar aquest espai per dir bon dia als veïns amb missatges perfumats. ¿O una campanya tàctil a les escales mecàniques d’un centre comercial? Qualsevol perruqueria podria folrar-les amb cabell sedós acabat de pentinat a fi de transmetre relax i estil quan les toquessis. ¿I transformar passos de vianants en elements publicitaris? Una botiga de pintures en podria pintar uns quants (amb el permís de l’ajuntament, és clar) per aportar color i vitalitat a la ciutat.

Aquests exemples imaginaris demostren com poden utilitzar espais quotidians les marques de manera innovadora per captar l’atenció del públic i diferenciar-se en un entorn saturat de publicitat convencional.

Unes campanyes innovadores que connectin directament amb el consumidor i puguin revolucionar el món de la comunicació. Una publicitat més subtil, integrada i capaç de formar part de l’estil de vida del consumidor. La proximitat crea un record de marca igual de potent (o fins i tot més) que les campanyes tradicionals, ja que no es percep com una invasió, sinó com una extensió natural del producte o servei. Sents que formes part de la marca pràcticament sense ni tan sols adonar-te’n.

El futur de la publicitat és un camp ple de possibilitats, especialment per a les marques joves (noves) que s’atreveixin a desafiar els límits. Les idees trencadores, fins i tot una mica gamberres, poden sorgir de qualsevol empresa o negoci. No fa falta ser un gegant per crear impacte. Potser el pròxim pas serà veure logotips tatuats al braç d’un famós.

Notícies relacionades

El bo d’això és que la campanya dels bràquets inspiri marques petites a seguir el mateix camí, explorant nous canals i trobant maneres genuïnes de connectar amb els seus seguidors.

D’aquesta manera, les petites marques podran créixer i consolidar-se en sectors aparentment dominats per grans corporacions, sempre que apostin per idees fresques i audaces.