Catalunya tindrà una altra plataforma per a turistes que lloguin cotxes
Les agències catalanes critiquen que hauran de treballar amb almenys tres suports diferents segons on es prestin els serveis

La patronal d’agències de viatges ACAVE va denunciar ahir que aquest diumenge va rebre una comunicació de la Unitat Central d’Activitats Rellevants per a la Seguretat Ciutadana (UCARSC) dels Mossos d’Esquadra en la qual es comunica a aquestes empreses que les dades relatives al lloguer de vehicles a Catalunya s’hauran d’introduir en una plataforma diferent del nou registre SES Hospedajes, que ha posat en marxa el Ministeri de l’Interior i que ha generat una allau de queixes per part del sector.
Com que el nou aplicador encara no està operatiu, les dades s’hauran de comunicar mitjançant l’enviament d’un formulari a la UCARSC, una cosa que segons l’ACAVE "no compleix el requisit de comunicació per via telemàtica establert al decret 933/2021".
"Caòtic"
"Després de dos anys de preparatius, la setmana passada la Generalitat va convocar el sector per comunicar-nos que, com que Catalunya té les competències en seguretat transferides, obriria una nova plataforma, diferent de la del ministeri, per comunicar les dades de les reserves corresponents a allotjaments turístics ubicats en aquesta comunitat", va explicar un portaveu de l’entitat. "I diumenge, just un dia abans de l’entrada en vigor del decret, ens va enviar un comunicat en què afegia una plataforma més, la tercera, referent als cotxes de lloguer", va afegir la mateixa font.
Així, si el procediment "resulta ja caòtic per si mateix", va lamentar el portaveu, "totes les agències de viatges catalanes han de treballar amb almenys tres plataformes diferents en funció d’on es prestin els serveis contractats, cosa que encara suposa més grans càrregues administratives i un esforç per als equips, que hauran de conèixer i estar preparats per operar amb aquests tres aplicadors diferents, que estan presentant molts errors tècnics".
Notícies relacionadesL’ACAVE va denunciar, així mateix, que la plataforma SES Hospedajes va col·lapsar el mateix matí de la seva posada en marxa, i durant unes hores va ser impossible introduir-hi dades. Entorn de les 15.30 hores, Interior va comunicar que funcionava ja amb normalitat, "després que la seu electrònica del Ministeri de l’Interior es veiés afectada temporalment per una actuació programada al Centre de Processos de Dades d’El Escorial", segons va indicar en una nota que concloïa: "No hi haurà cap sanció per als hotelers que hi hagin intentat entrar al matí".
Les plataformes desenvolupades per la Generalitat, això sí, només tenen la funció de canal de comunicació, ja que la informació que recullen es trasllada a la Secretaria d’Estat d’Interior, únic ens habilitat per establir una base de dades comuna.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Estudi científic Reduir un 25% del trànsit a Barcelona permetria evitar més de 200 morts per contaminació a l’any
- Selecció espanyola Lamine Yamal, el «superheroi» d’Espanya, s’emancipa
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Procés complex La Sagrada Família preselecciona Miquel Barceló, Cristina Iglesias i Javier Marín per esculpir la façana de la Glòria