El Black Friday no pot remuntar el novembre malgrat l’alta activitat

La compra de roba i complements va caure un 2,8% el mes passat respecte al 2023

Black Friday.

Black Friday. / Jordi Otix

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La sensació que el cap de setmana passat molta més gent va sortir al carrer a comprar, almenys al centre de Barcelona, no va ser només una impressió. Els comerços de la capital catalana van veure incrementar el trànsit fora dels seus locals un 1,8%, en comparació amb el que va passar en aquests mateixos dos dies de l’any passat, cim de la campanya del Black Friday, i les entrades a botiga es van elevar gairebé un 8%. Són dades de TC Group, una empresa d’analítica de mercat especialitzada en l’univers del comerç que confirma que la tendència va ser generalitzada: els dos indicadors creixen, també, en el conjunt d’Espanya. No obstant, aquest repunt de l’activitat no va ser suficient per remuntar un novembre que ja havia començat malament i que, a jutjar pels primers balanços, acaba malament.

Notícies relacionades

L’Associació Empresarial madrilenya del Comerç Tèxtil i Complements (ACOTEX) va publicar el seu balanç mensual de vendes. Aquest reflecteix una caiguda del 2,8% de la compra de moda, que trenca amb una ratxa de tres mesos consecutius d’ascensos. El d’octubre va ser especialment destacable, amb un increment del 7,3% de les vendes.

"Al novembre les vendes han sigut molt dolentes, i s’han recuperat una mica en els dies del Black Friday, però insuficient per capgirar-lo", diu el president de l’associació, Eduardo Zamácola, en aquest informe. "Cal tenir en compte que l’any passat el Black Friday va caure sencer al novembre, i aquest any, diumenge i el Cyber Monday, han caigut ja al desembre", matisa aquest empresari, director general de Bimani, que també aprofita per donar una pinzellada optimista. "De cara a la campanya de Nadal som optimistes, i esperem tancar l’any amb un lleuger increment de vendes", assegura, confiat davant una taula que mostra un 0,2% de creixement de vendes des de començament d’any.