Barcelona, protagonista

Somia, l’aposta per la moda sostenible i solidària d’Anna Sorli

La dona al capdavant del Grup Sorli i neta del fundador de la cadena de supermercats lidera la seva pròpia marca de roba, una firma compromesa socialment i ambientalment i confeccionada al país.

Somia, l’aposta per la moda sostenible i solidària d’Anna Sorli
3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Somia és la passió i el somni complert en el món de la moda d’Anna Sorli (Barcelona, 1965). Tercera generació ja del Grup Sorli, hi porta una dècada d’administradora, temps durant el qual ha sigut artífex de la modernització de la cadena de supermercats, que va néixer el 1923 a Poblenou, quan el seu avi, Francesc Sorli, va obrir un colmado al carrer de Pere IV. Els súpers van arribar després, impulsats pel seu pare, Jordi, en els 70 i 80. "Llavors es deien Sorli Discau, el meu pare estava orgullós del nom. Se li va acudir després de visitar el meu oncle, a Suïssa. Va agafar discount en anglès, i el va catalanitzar a la seva manera. Però ara ja no tenia sentit", explica l’Anna, que explica que ell no s’ho va prendre malament: "Continua sent el president del grup, als seus 90 té un cap molt lúcid", observa.

Tot i que va estudiar a IDEP el que és la seva veritable passió, disseny de moda, porta 30 anys lligada a l’empresa familiar, que avui compta amb 105 supermercats, sis Sorlinyam, 16 cafeteries, dos restaurants, un hotel, cinc gimnasos i el complex Emocions de Vilassar de Dalt, ubicats, tots, a Catalunya. El 2015, va deixar la direcció de màrqueting per situar-se al capdavant del grup, que va facturar 270 milions el 2023.

L’Anna vesteix de blanc de cap a peus: capa de punt, pantalons de pana de pota d’elefant i unes vambes a joc. Roba còmoda de teixits orgànics i línies atemporals i versàtils de la seva pròpia firma, Somia, el projecte en el qual està enfocada des del 2020, en què canalitza la seva il·lusió juvenil per la moda. Ella mateixa s’encarrega de dissenyar totes les peces de les dues col·leccions que veuen la llum cada any, "autèntics bàsics de fons d’armari d’alta qualitat", remarca.

Malgrat el càrrec, fuig del vestit i abraça el confort. "La comoditat i la llibertat de moviment són l’eix central dels nostres dissenys, sense oblidar els detalls que realcen la personalitat i la feminitat de la dona actual i empoderada –assenyala–. Les nostres peces estan pensades per a dones que busquen frescor, dinamisme i, sobretot, estan compromeses amb la sostenibilitat i el benestar social".

Des que lidera l’empresa ha posat tot el seu afany a donar suport a les dones amb polítiques d’igualtat. No només dins de la seva cadena, en la qual actualment treballen 2.200 persones, de les quals el 64% són dones, sinó també en altres empreses. Així, el 2020 va veure la llum la Fundació Sorli, que es dedica a la formació i acompanyament per fomentar la igualtat i eliminar les violències masclistes en l’entorn laboral.

Per i per a dones

Una filosofia que d’alguna manera tenyeix també la seva marca de roba. "A més d’enfocar-se a dones, també està feta per dones". És el costat solidari de Somia, que té una producció de proximitat. A Mataró es produeix el punt de cotó, a Igualada el tricot i d’algunes peces s’encarrega la Fundació Ared, que treballa per a la inserció laboral de dones en situació de vulnerabilitat, i la Fundació Nou Xamfrà, d’inserció de persones amb discapacitat intel·lectual, remata els complements.

Notícies relacionades

També elaboren la línia Ave Fénix, un clar exemple de l’aposta per la moda circular, ja que aquestes peces transformen caçadores i pantalons de segona mà en bolsos i vestits exclusius. Per aquesta iniciativa, Somia va rebre l’any passat el premi a la millor start-up que atorga la 080 Barcelona Fashion i el Rec.0.

Totes les peces i els complements estan exposats a la botiga de Somia de Barcelona, que just aquest mes celebra el segon aniversari, i al local que la firma té a Sant Cugat.