Stellantis i la xinesa CATL construiran una gigafactoria de bateries a Saragossa
Les dues companyies invertiran 4.100 milions d’euros en el complex "a gran escala"
![Stellantis i la xinesa CATL construiran una gigafactoria de bateries a Saragossa Stellantis i la xinesa CATL construiran una gigafactoria de bateries a Saragossa](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/026702fd-a2a6-4c1a-8efd-3fdac9bdf75e_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Després de dos intents infructuosos, Aragó tindrà per fi una gigafactoria de bateries per a vehicles elèctrics cridada a ancorar el futur del sector de l’automòbil de la comunitat. Stellantis i la companyia xinesa CATL construiran un complex "a gran escala" a Figueruelas en el qual invertiran 4.100 milions d’euros.
Ahir va tenir lloc l’anunci oficial, després d’aconseguir el vistiplau de Pequín per emprendre la inversió. El projecte es donava per lligat fa mesos, però ha costat més del compte tancar-lo per la guerra comercial que lliuren Brussel·les i el gegant asiàtic i per la incertesa en què està sumit el món de l’automòbil a causa de la dimissió del cap de Stellantis, Carlos Tavares.
La plana major de Stellantis i CATL, amb els respectius presidents al capdavant –John Elkann (hereu de la família Agnelli) i Robin Zeng–, van segellar ahir a Figueruelas la joint venture participada al 50% per cada una de les companyies. La planta generarà uns 3.000 llocs de treball i preveu arribar a una capacitat productiva de 50 GWh. Voltaria les 500.000 cel·les acoblades a l’any. El desenvolupament s’implantarà per fases amb l’objectiu de començar la producció a finals del 2026. Les bateries de liti fosfat de ferro (LFP) serviran per alimentar vehicles elèctrics en els segments B i C amb gammes intermèdies de la multinacional de l’automòbil.
Per complir amb aquesta celeritat que esperen els inversors, el Govern d’Aragó espera poder presentar la declaració d’interès general "els pròxims dies", la qual cosa serà el pas previ a la formulació d’un pla d’interès general d’Aragó (PIGA), segons va explicar el president de l’Executiu autonòmic, Jorge Azcón, que va qualificar la inversió d’un "canvi històric" per a l’economia d’Aragó.
Localització
Notícies relacionadesEl projecte es podrà ubicar en 50 hectàrees annexes a la factoria de General Motors a la Ribera Alta de l’Ebre. Per accedir a la llum s’ha sol·licitat a Red Eléctrica, en la presa de la subestació Entrerríos, un increment de capacitat en 300 megawatts. Bona part d’aquesta energia es generarà amb energies renovables, provinents de la instal·lació més gran d’autoconsum industrial d’Espanya que promouen en l’entorn de Saragossa les empreses Forestalia i CGE, aquesta última filial de CATL.
Per desenvolupar la gigafactoria, el Govern ha concedit 189,6 milions d’euros en ajudes públiques a través dels PERTE del vehicle elèctric i connectat. El president Pedro Sánchez s’ha mostrat "molt satisfet" i ha agraït als inversors "el seu compromís amb Espanya i la seva aposta per impulsar un futur descarbonitzat".
- Els germans Roca obriran un nou restaurant de cuina catalana
- Centres d’internament d’estrangers Junts assegura que Catalunya podrà tancar els CIE amb el traspàs d’immigració
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Estrena aquest divendres Mònica Terribas destapa els abusos a l’Opus Dei: «S’hauria de compensar el mal psicològic a tanta gent»