L’enigma del ‘quart fill’ d’Andic

Els descendents del fundador de Mango, mort dissabte en un accident a la muntanya, són Jonathan, Judith, Sarah i també Henry, segons consta a la seva esquela.

L’enigma del ‘quart fill’ d’Andic
3
Es llegeix en minuts
Gemma Martínez
Gemma Martínez

Directora adjunta d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

ver +

Isak Andic era un home discret, que sempre va preferir estar a la rereguarda i allunyat dels focus públics, tant en la seva vida professional com la personal. El fundador de Mango, mort dissabte, era un dels dos fills de Manuel Andic i de Sol Armay, un matrimoni turc d’origen sefardita que va emigrar a Barcelona quan ell tenia poc més de 10 anys. Aquí va fundar la seva empresa de moda i aquí va crear la seva família, casant-se primer amb Neus Raig Tarragó en la dècada de 1970. El matrimoni va tenir tres fills: Jonathan, Judith i Sarah Andic Raig. L’empresari es va divorciar dues dècades després. La seva dona actual era l’exgolfista professional catalana Stephanie Knuth.

Així consta a l’esquela publicada diumenge en els mitjans de comunicació, firmada també pels "seus fills" Jonathan i Paula; Judith i Fernando; Sarah i Guillermo; i Henry i Eder. També, pel seu germà i la seva cunyada (Nahman i Becky), les seves nebodes (Sol i Violeta Andic Maytek), la seva neta Lea i Neus, a banda d’Stephanie, que anteriorment va estar unida a Gonzalo Rodés, fill de l’empresari Leopoldo Rodés, amb qui va tenir tres fills.

La identitat del quart fill d’Andic, Henry, no havia transcendit fins ara. Fonts pròximes a l’empresa expliquen a EL PERIÓDICO que es tracta d’una persona apadrinada pel fundador de Mango, sense vinculació filial o biològica, malgrat que aparegui així a l’esquela. Henry seria fill d’una persona pròxima i vinculada a la família, que Andic ha considerat sempre com un fill.

L’accionariat

La família Andic controla el 95% del capital de Mango, ja que l’altre 5% pertany al conseller delegat, Toni Ruiz, que va rebre aquestes accions fa un any en reconeixement a la tasca d’èxit exercida al capdavant del grup. La patrimonial dels Andic, Punta Na Holding, té, a més, importants inversions immobiliàries que aglutina en la societat Punta Na. Tant Jonathan com les seves germanes, Judith i Sarah són consellers d’aquesta patrimonial, que dirigeix Francisco Fontán, excap del departament legal de Mango.

L’únic hereu que participa actualment en la gestió del grup és Jonathan, responsable de la línia masculina Mango Man. A més, des del 2012 és membre del consell d’administració de Mango, que fins aquest dissabte integrava nou membres: dos pertanyen a la família (Isak i Jonathan), tres són executius (Toni Ruiz, Daniel López –director d’expansió i franquícies– i Margarita Salvans –directora financera–) i quatre són vocals independents (Jordi Canals, Jordi Constans, Jorge Lucaya i Marc Puig). L’organigrama es completa amb el comitè de direcció, format per nou persones, entre elles, de nou, Jonathan Andic i el conseller delegat, Toni Ruiz.

El primogènit d’Andic, nascut a Barcelona el 1981, és llicenciat en Comunicació Audiovisual als Estats Units i es va formar a l’escola de negocis IESE. També va adquirir coneixements de management a través d’un programa EMBA. L’any que ve complirà una dècada en l’empresa familiar, que aquest any ha celebrat el 40 aniversari.

Els millors resultats

Per la seva part, el germà del mort i cofundador de Mango, Nahman Andic, va deixar la companyia i es dedica a altres activitats vinculades a la ramaderia i a la cria de cavalls espanyols en una finca andalusa a través de Yeguada Andic. La seva dona és Rebeca Maytek.

Notícies relacionades

Mango va aconseguir el 2023 els millors resultats de la seva història, amb una xifra de negoci de 3.104 milions, un 15% més. El 77% de les vendes van procedir del mercat internacional. Per primera vegada es van facturar més de mil milions (1.037 milions) a través del canal online. En paral·lel, el benefici net es va més que duplicar respecte a l’any anterior, a l’escalar fins als 172 milions. Per la seva banda, l’ebitda va millorar un 22% (533 milions). Segons va explicar la directora financera de Mango, el grup té una de les millors rendibilitats del sector, amb un marge brut sobre vendes pròxim al 60%.

Amb aquests bons resultats, el grup ha llançat aquest any un nou pla estratègic que s’ha proposat l’objectiu d’invertir 600 milions en tres exercicis que inclouen obrir 500 noves botigues.