El Renault 5 conquista el premi Cotxe de l’Any dels Lectors 2025
El model francès es va imposar en la votació final popular al Cupra Terramar, BYD Seal U, Alfa Romeo Junior, Citroën C3 i Audi A3
El Renault 5 E-Tech s’ha proclamat guanyador del premi Cotxe de l’Any dels Lectors 2025 en la 23a edició. Després d’unes votacions molt disputades, el compacte elèctric francès va aconseguir conquistar els votants gràcies a la seva combinació de disseny nostàlgic, tecnologia d’avantguarda i un preu accessible.
El certamen de Prensa Ibérica va viure un final emocionant, gràcies al suport que han rebut els sis finalistes: Alfa Romeo Junior, Audi A3, BYD Seal U, Citroën C3, Cupra Terramar i el mateix Renault 5 E-Tech, que finalment va aconseguir prou suport per succeir el Hyundai Kona, que es va imposar en la 22a edició.
El pes de la història
La victòria del Renault 5 E-Tech no només es deu al seu caràcter innovador, sinó també al seu llegat. Aquest model reviu l’esperit de l’icònic R5 de 1972, que va marcar una època com un dels cotxes urbans més populars i estimats del seu temps.
El nou Renault 5 E-Tech ha sabut recuperar aquesta essència. El seu disseny és un clar homenatge a l’original, amb detalls com els fars quadrats, les línies compactes i colors que criden l’atenció com l’icònic groc Renault. No obstant, no es queda ancorat en el passat. Elements futuristes, com l’indicador de bateria digital al capó i un interior que rememora el del cotxe original, però amb pantalles d’última generació, el converteixen en un cotxe perfectament adaptat al segle XXI.
Incorpora l’última tecnologia amb el seu sistema multimèdia openR link, amb Google integrat, a més dels sistemes ADAS més avançats. Però si per alguna cosa l’R5 ha fet el salt al futur ha sigut pel seu sistema de propulsió 100% elèctric. Ofereix en l’actualitat dos nivells de potència: 120 CV i 150 CV, si bé el 2025 arribarà un tercer motor de 95 CV.
Quant a les bateries, hi ha disponibles dues capacitats: 40 kW h i 52 kW h, que ofereixen autonomies de 300 i 400 quilòmetres, respectivament. Aquestes xifres permeten al Renault 5 E-Tech ser tan útil en trajectes urbans com en escapades més llargues. A més, la càrrega ràpida en corrent continu permet recuperar el 80% de la bateria en només 30 minuts, i resol un dels reptes més grans dels cotxes elèctrics.
Preu competitiu
Sens dubte, un factor que ha sigut decisiu en la seva elecció ha sigut el preu de compra. En un mercat en què els cotxes elèctrics solen superar amb facilitat els 30.000 euros, el Renault 5 E-Tech es presenta com una opció accessible. La seva versió bàsica, amb totes les ajudes i descomptes possibles, comença en menys de 25.000 euros. Fins i tot sense ajudes, el preu inicial ronda els 32.000 euros, cosa que el posiciona com una alternativa competitiva dins del segment de compactes elèctrics.
Amb aquest guardó, el Renault 5 E-Tech es consolida com un dels models més importants de l’any, i marca el camí per a futurs llançaments elèctrics. La 23a edició del premi Cotxe de l’Any dels Lectors tanca amb un clar missatge: el futur pot ser elèctric, i el Renault 5 E-Tech n’és el millor exemple.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Protecció de l'entorn Com millorar el sòl per evitar inundacions: la matèria orgànica és la clau
- Economia domèstica ¿Com s’ha d’organitzar l’estalvi i la inversió a casa?
- Junqueras situa Salvadó com a nou director general d’ERC
- Els Mossos confirmen que Pegasus va espiar Aragonès sense aval judicial