Augments moderats i bonificacions en el transport públic
Els increments mitjans seran del 3% des del 15 de gener, en ple auge del metro i bus

L’increment de preus del transport públic el 2025 serà del 3%, inferior al del salt de 2023 a 2024, quan la tarifa mitjana va escalar un 6,75% després de tres anys de preus congelats. Les noves tarifes del transport públic entren en vigor el 15 de gener, després d’un any de rècords de validacions de metro i bus. Fins aquell dia, continuen vigents els preus del 2024 per a tots els títols.
El bitllet senzill és el que percentualment més s’encareix, gairebé un 4%, tot i que són només 10 cèntims. És un abonament que en el dia d’avui és gairebé un vedat reservat als turistes, que prefereixen tirar pel fàcil abans de recórrer a targetes multiviatges.
Pel que fa als diners, el títol que més apuja el preu és la T-grup, que passa de 84,80 a 87,35 euros (+2,55 euros). La T-usual (+0,65) i la T-jove (+1,30), en canvi, apugen el mateix, poc més del 3%, mentre la T-casual (+0,40 euros) i la T-familiar (+0,35) ho fan un 3,3%.
Notícies relacionadesEn el dia d’avui, els abonaments de la T-usual i la T-jove estan subvencionades en un 50%. El 30% el posa el Govern i el 20% restant, el Govern a través de l’ATM. La Generalitat ha promès que aquests dos abonaments estaran a meitat de preu durant tot l’any. L’Estat va informar dies enrere que mantindrà les ajudes actuals només durant el primer semestre i un nou esquema de bonificacions entrarà en vigor a partir del juliol vinent.
El futur sistema vol crear un bitllet únic de Rodalies per a totes les zones i nuclis d’Espanya per 20 euros al mes, un a 10 euros mensuals per a joves entre 15 i 26 anys i la gratuïtat per als menors de 15.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques