Hisenda torna la renda al 97,4% dels contribuents
El 2,6% pendent sol ser objecte de revisió per possibles errors o discrepàncies

L’Agència Tributària ja ha retornat 12.907 milions d’euros a 15.852.000 contribuents de l’impost de la renda (IRPF) del 2023, que es va presentar entre l’abril i el juny passats. Això suposa que s’han practicat el 97,4% de les devolucions sol·licitades i s’han abonat el 94,9% dels imports corresponents, en línia amb l’any anterior. Les que queden pendents, el 2,6% del total, solen ser objecte de més control per errors o discrepàncies entre les dades aportades i les que té Hisenda en el seu poder.
Amb el tancament de l’any es manté "un fort increment interanual de les devolucions pagades" (del 7,9% en nombre i el 14,5% en import), coincident amb la mateixa evolució de les sol·licituds de devolució presentades pels contribuents, segons indica l’Agència Tributària. En total es van presentar 24.131.000 declaracions, que és un 4,9% més que l’any anterior, de les quals un 67,5% (16.279.000) van ser amb resultat a tornar i 6.239.000, a ingressar.
Assistència personalitzada
Notícies relacionadesPer vies de presentació, el pla Li truquem, de confecció de declaracions per telèfon, es va mantenir com el principal sistema d’assistència personalitzada, amb gairebé 1.128.000 declaracions, un 5,4% més que l’any anterior i un 57,5% del total de les presentacions fetes amb assistència personalitzada. Alhora, es van confeccionar a les oficines 831.600 declaracions, un 6,6% més que l’any anterior.
Així, més d’1.959.000 declaracions es van presentar amb assistència específica al contribuent a les oficines o per telèfon, cosa que suposa gairebé 110.000 més que l’any anterior.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims