TRANSPORT

El Govern accelera per crear un bitllet únic de tren i bus per a tot Espanya el 2026

Aquesta targeta única servirà per a tot el territori i ja existeix en altres països com Alemanya

El Govern accelera per crear un bitllet únic de tren i bus per a tot Espanya el 2026

Pablo Requejo

1
Es llegeix en minuts
David Page
David Page

Periodista

ver +

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible posarà en marxa un bitllet únic per a tot el transport públic a tot el país. Així ho ha anunciat el ministre Óscar Puente, durant unes jornades organitzades pel New Economy Forum: «Vivim una transició que ens ha de conduir a implantar el 2026 un bitllet únic a Espanya, una cosa que ja té Alemanya».

El titular de la cartera de Transports ha explicat que, durant la primera meitat del 2025, es mantindran «una part» de les bonificacions al transport posades en marxa durant el 2022 i el 2023 per pal·liar els efectes de la inflació, mentre que en la segona part de l’any s’aniran reduint gradualment per posar en marxa durant l’exercici vinent aquest bitllet únic, que funcionarà amb recursos del Govern, però també de les comunitats autònomes.

Aquest bitllet únic, encara en una fase embrionària, serà una targeta única de transport de tren i autobús per a tot el territori. «És una cosa que hi ha a Alemanya, que té els seus avantatges i desavantatges i fallades que ens permeten aprendre», ha explicat Puente, que creu que aquesta mesura atorgarà més comoditat per als usuaris, a més de permetre «una millor distribució dels recursos i començar a bolcar els esforços en la qualitat del transport públic».

Corredor Mediterrani d’alta velocitat, a punt el 2028

Notícies relacionades

Durant el fòrum, Óscar Puente ha destacat que, el 2028, un tren d’alta velocitat podria recórrer el trajecte entre Almeria i la frontera amb França. «Quan vam arribar al Govern el 2018, el 80% del traçat del Corredor Mediterrani estava sense definir. Avui, sis anys després, tot està en execució o té els instruments tècnics per desenvolupar l’obra», ha afegit.

Durant l’últim any, el Ministeri de Transport va executar inversions per valor de més de 10.000 milions d’euros, la xifra més alta des del 2011, fet que consolida la reversió del dèficit registrat el 2016 i el 2017. Més de la meitat d’aquest capital es va destinar al ferrocarril, 5.629 milions, mentre la conservació i manteniment de carreteres van rebre 1.500 milions. El 2024, es van adjudicar obres per valor de 9.344 milions, un 23% més que el 2023.