TRANSPORT
El Govern accelera per crear un bitllet únic de tren i bus per a tot Espanya el 2026
Aquesta targeta única servirà per a tot el territori i ja existeix en altres països com Alemanya

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible posarà en marxa un bitllet únic per a tot el transport públic a tot el país. Així ho ha anunciat el ministre Óscar Puente, durant unes jornades organitzades pel New Economy Forum: «Vivim una transició que ens ha de conduir a implantar el 2026 un bitllet únic a Espanya, una cosa que ja té Alemanya».
El titular de la cartera de Transports ha explicat que, durant la primera meitat del 2025, es mantindran «una part» de les bonificacions al transport posades en marxa durant el 2022 i el 2023 per pal·liar els efectes de la inflació, mentre que en la segona part de l’any s’aniran reduint gradualment per posar en marxa durant l’exercici vinent aquest bitllet únic, que funcionarà amb recursos del Govern, però també de les comunitats autònomes.
Aquest bitllet únic, encara en una fase embrionària, serà una targeta única de transport de tren i autobús per a tot el territori. «És una cosa que hi ha a Alemanya, que té els seus avantatges i desavantatges i fallades que ens permeten aprendre», ha explicat Puente, que creu que aquesta mesura atorgarà més comoditat per als usuaris, a més de permetre «una millor distribució dels recursos i començar a bolcar els esforços en la qualitat del transport públic».
Corredor Mediterrani d’alta velocitat, a punt el 2028
Notícies relacionadesDurant el fòrum, Óscar Puente ha destacat que, el 2028, un tren d’alta velocitat podria recórrer el trajecte entre Almeria i la frontera amb França. «Quan vam arribar al Govern el 2018, el 80% del traçat del Corredor Mediterrani estava sense definir. Avui, sis anys després, tot està en execució o té els instruments tècnics per desenvolupar l’obra», ha afegit.
Durant l’últim any, el Ministeri de Transport va executar inversions per valor de més de 10.000 milions d’euros, la xifra més alta des del 2011, fet que consolida la reversió del dèficit registrat el 2016 i el 2017. Més de la meitat d’aquest capital es va destinar al ferrocarril, 5.629 milions, mentre la conservació i manteniment de carreteres van rebre 1.500 milions. El 2024, es van adjudicar obres per valor de 9.344 milions, un 23% més que el 2023.
El Periódico de España Autobusos Transport públic Transports Ministeri de Transports Óscar Puente Santiago
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- BCN detecta un frau amb les entrades gratis al parc Güell dels veïns
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Ficció en català Les apostes de 3Cat de sèries i pel·lícules per al 2025: d’un ‘thriller’ de David Verdaguer a Mario Casas parlant en català
- Drets socials El Govern reobre l’expedient del veí de Gavà que feia 18 anys que esperava l’ajuda a la dependència
- Governança corporativa Yolanda Díaz inicia la seva reforma per col·locar els sindicats en els consells d’administració de les empreses