10,3% més que el 2023
L’aeroport del Prat supera els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història
La infraestructura barcelonina arriba al rècord de viatgers en ple debat sobre la seva ampliació, que permetria augmentar la capacitat de les terminals i allargar la pista
Així es va gestar l’adquisició de la Casa Gomis al Prat, una compra que interfereix en l’ampliació de l’aeroport
L’aeroport de Barcelona-el Prat ha superat els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història. El gestor aeroportuari Aena ha fet públic aquest dilluns el balanç d’activitat del 2024, en què es confirma que l’any passat la infraestructura barcelonina va acollir 55.034.955 viatgers, un 10, 3% més que l’any anterior, una xifra que bat la del 2019 (52,69 milions), que fins ara era el rècord absolut i que va quedar truncat per la pandèmia.
Arribar als 55 milions no és arribar a un dígitqualsevol. El 55 és el número que s’ha marcat com el suposat límit de la terminal T1, perquè l’operativitat de l’aeroport no se’n ressenti. La fita es produeix precisament amb el debat encara obert sobre la necessitat d’ampliar la capacitat de les instal·lacions, que Aena considera que hauria d’incorporar la prolongació de la tercera pista per assumir 90 operacions per hora (ara en són 78) i poder acollir avions més grans que porten a terme les rutes intercontinentals que anhela Barcelona.
Pendents de les inversions 2027-2031
Notícies relacionadesEl creixement de les rutes intercontinentals es fia a una prolongació de la tercera pista per part d’Aena, malgrat que des d’alguns sectors s’adverteix que la modernització dels avions o els canvis en el tipus de combustible previstos per les aerolínies en els pròxims anys no ho fa tan urgent. La quantitat de passatgers a la principal terminal del Prat, la T1, això sí, podria alentir l’operativa.
Aquesta és la raó per la qual des de fa anys està projectada la denominada terminal satèl·lit, que permetria augmentar la capacitat dels actuals 55 milions a 70 milions. En el comunicat d’Aena en què es revela el balanç anual, l’empresa assegura que ja ha començat a treballar en el següent Document de Regulació Aeroportuària (DORA) 2027-2031, que és on s’inclouen les inversions del període. «Davant aquests números i fins que s’implementi l’eventual ampliació de la infraestructura, el creixement de l’aeroport estarà determinat per l’ús de les hores vall que encara queden disponibles, així com per la desestacionalització anual de l’activitat», han advertit.
Conselleria de Territori Enaire sostenibilitat Aeroport de Barcelona Transport públic AENA Transports Avions Ministeri de Transports Infraestructures Óscar Puente Santiago Aeroports
- El germà de Mercè Camprubí, des de Nova York: "Van marxar junts i amb un somriure a la cara"
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"
- A Horta-Guinardó El cost per reparar una caldera deixa sense aigua calenta una guarderia pública de Barcelona
- Accident mortal Moren dos motoristes al xocar amb un cotxe que va envair el carril contrari a Riudarenes
- Malaltia a l’alça L’envelliment eleva les morts per pneumònia a Espanya a màxims històrics: més de 10.300 a l’any
- Mercat de treball La jornada laboral tardarà fins a 30 anys a baixar a 37,5 hores setmanals sense una llei que la redueixi, segons UGT
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Impost sobre la renda Avís d’Hisenda: si cobres més de 32.500 euros, tingues en compte això en la teva declaració
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Consells per viatjar amb el gos o el gat durant les vacances
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample