10,3% més que el 2023
L’aeroport del Prat supera els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història
La infraestructura barcelonina arriba al rècord de viatgers en ple debat sobre la seva ampliació, que permetria augmentar la capacitat de les terminals i allargar la pista
Així es va gestar l’adquisició de la Casa Gomis al Prat, una compra que interfereix en l’ampliació de l’aeroport
L’aeroport de Barcelona-el Prat ha superat els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història. El gestor aeroportuari Aena ha fet públic aquest dilluns el balanç d’activitat del 2024, en què es confirma que l’any passat la infraestructura barcelonina va acollir 55.034.955 viatgers, un 10, 3% més que l’any anterior, una xifra que bat la del 2019 (52,69 milions), que fins ara era el rècord absolut i que va quedar truncat per la pandèmia.
Arribar als 55 milions no és arribar a un dígitqualsevol. El 55 és el número que s’ha marcat com el suposat límit de la terminal T1, perquè l’operativitat de l’aeroport no se’n ressenti. La fita es produeix precisament amb el debat encara obert sobre la necessitat d’ampliar la capacitat de les instal·lacions, que Aena considera que hauria d’incorporar la prolongació de la tercera pista per assumir 90 operacions per hora (ara en són 78) i poder acollir avions més grans que porten a terme les rutes intercontinentals que anhela Barcelona.
Pendents de les inversions 2027-2031
Notícies relacionadesEl creixement de les rutes intercontinentals es fia a una prolongació de la tercera pista per part d’Aena, malgrat que des d’alguns sectors s’adverteix que la modernització dels avions o els canvis en el tipus de combustible previstos per les aerolínies en els pròxims anys no ho fa tan urgent. La quantitat de passatgers a la principal terminal del Prat, la T1, això sí, podria alentir l’operativa.
Aquesta és la raó per la qual des de fa anys està projectada la denominada terminal satèl·lit, que permetria augmentar la capacitat dels actuals 55 milions a 70 milions. En el comunicat d’Aena en què es revela el balanç anual, l’empresa assegura que ja ha començat a treballar en el següent Document de Regulació Aeroportuària (DORA) 2027-2031, que és on s’inclouen les inversions del període. «Davant aquests números i fins que s’implementi l’eventual ampliació de la infraestructura, el creixement de l’aeroport estarà determinat per l’ús de les hores vall que encara queden disponibles, així com per la desestacionalització anual de l’activitat», han advertit.
Conselleria de Territori Enaire sostenibilitat Aeroport de Barcelona Transport públic AENA Transports Avions Ministeri de Transports Infraestructures Óscar Puente Santiago Aeroports
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- BCN detecta un frau amb les entrades gratis al parc Güell dels veïns
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Ficció en català Les apostes de 3Cat de sèries i pel·lícules per al 2025: d’un ‘thriller’ de David Verdaguer a Mario Casas parlant en català
- Drets socials El Govern reobre l’expedient del veí de Gavà que feia 18 anys que esperava l’ajuda a la dependència
- Governança corporativa Yolanda Díaz inicia la seva reforma per col·locar els sindicats en els consells d’administració de les empreses