Barcelona, protagonista

Heura Foods es muda al 22@

La companyia dedicada a produir aliments amb proteïna vegetal trasllada les seves oficines centrals i el seu laboratori a l’edifici Newwork Coworking.

Heura Foods es muda al 22@
2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Creixement. Heura Foods, start-up catalana dedicada a produir aliments de base vegetal que imiten la carn, ha decidit traslladar-se al districte tecnològic de Barcelona, el 22@. La companyia, que ha popularitzat els productes vegetals substitutoris de la carn animal, ha optat per traslladar les seves oficines centrals i el seu laboratori a l’edifici Newwork Coworking, ubicat a la zona nord d’aquest emblemàtic districte tecnològic que, des de principis dels anys 2000, s’ha consolidat com l’epicentre de la innovació tecnològica i econòmica de la ciutat.

Amb aquest moviment estratègic, Heura Foods reforça la seva posició en "un entorn empresarial d’alt dinamisme i creixement", segons destaca l’empresa. L’edifici Newwork Coworking, una antiga fàbrica de components elèctrics situada al carrer del Perú i completament renovada el 2021 després d’una inversió de sis milions d’euros, ofereix unes instal·lacions de 2.700 m2 distribuïts en sis plantes, amb capacitat per a 200 persones. Heura Foods ocuparà uns 800 m2.

Entre les característiques d’aquest edifici destaquen un conjunt d’oficines privades, espais de coworking amb internet d’alta velocitat, un terrat amb vistes panoràmiques de 360º, zones comunes per a networking àrees de descans, cuina compartida, servei de càtering, accés les 24 hores i els set dies de la setmana, sistemes de seguretat avançats, climatització intel·ligent i materials sostenibles.

Des de la seva fundació el 2017 per Marc Coloma i Bernat Añaños, Heura Foods s’ha convertit en un referent en la producció d’alternatives vegetals a la carn. Entre la seva oferta destaquen hamburgueses, salsitxes, mandonguilles, croquetes i pizzes, els seus productes elaborats amb ingredients 100% vegetals a què atorguen "un sabor mediterrani", segons remarquen.

La companyia ha registrat un èxit meteòric. Els seus productes són presents en cadenes com Ametller Origen, La Sirena, Condis, Caprabo o Bon Preu, a més de 400 restaurants independents i franquícies com Udon i Pans&Co. A més, el seu abast digital s’estén a plataformes com Glovo i Amazon. Aquest creixement es complementa amb la seva expansió internacional, ja que opera a més de 10 països. El grup, que aposta per la innovació, té una patent en curs i algunes més en desenvolupament.

Buscant la rendibilitat

Notícies relacionades

L’empresa d’alimentació a base de proteïna vegetal va incrementar les seves vendes en un 22% el 2023 (últimes dades disponibles), amb un volum de negoci de 38,3 milions d’euros. Per continuar impulsant el seu projecte empresarial i entrar al més aviat possible en rendibilitat, Heura va tancar el mes de febrer passat una ronda de finançament de 40 milions d’euros que va suposar l’entrada al seu capital de la multinacional neerlandesa Upfield, líder en producció de margarina vegetal i propietària de les marques Flora, Tulipán i ProActive. També van participar en l’operació els fons especialitzats Unovis Asset Management, European Circular Bioeconomy Fund i New Tree Impact.

Heura Foods deixa enrere amb el canvi la seva oficina de 600 m2 al barri de la Sagrada Família per ocupar un espai de més de 800 m2. Aquest trasllat significa tornar a les seves arrels, ja que va començar el 2017 en un petit coworking a pocs metres de la nova seu. Al seu torn, la incorporació d’Heura suposa que Newwork Coworking, que combina lloguers tradicionals amb espais flexibles, arribi a un 97% d’ocupació del seu espai i a una facturació estimada de 600.000 euros el 2025.