Areas s’adjudica un concurs a l’aeroport d’Orlando

El grup preveu unes vendes de més de 290 milions d’euros per gestionar sis establiments a la instal·lació durant 10 anys

Areas s’adjudica un concurs a l’aeroport d’Orlando
2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Areas ha guanyat un concurs de 300 milions de dòlars (uns 291 milions d’euros al canvi actual) a l’aeroport d’Orlando, a Florida, un dels més grans dels Estats Units, amb 57 milions de passatgers anuals.

La companyia amb seu a Barcelona i líder en la restauració en el segment dels viatges (estacions de tren, aeroports, fires o autopistes) gestionarà sis nous establiments en una superfície de gairebé 900 metres quadrats, amb marques pròpies i "locals de primer nivell que establiran un nou estàndard en la restauració d’aeroports nord-americans", afirma l’empresa.

A la terminal 1, la companyia obrirà The Market, una marca pròpia d’Areas amb una àmplia varietat de productes gurmet i de retail; SoDough Square, una icònica pizzeria estil Detroit d’Orlando, i Kelly’s, una gelateria handmade original d’Orlando. A la terminal 4, obrirà tres establiments més: Cabrita, un concepte inspirat en la gastronomia peruana liderat per la xef de renom internacional Stephanie Izardç; la cocteleria prèmium local Milkhouse, i Intercept Wine Bar, un bar de vins de qualitat i sostenibles propietat del Hall of Famer de l’NFL i resident d’Orlando, Charles Woodson.

La companyia preveu unes vendes superiors a 300 milions de dòlars durant els 10 anys que dura aquesta concessió. A més, té planejat invertir al voltant de 10 milions de dòlars abans de l’obertura, prevista per al 2026. Florida és un estat clau per a Areas, on la companyia va iniciar les operacions als EUA i on actualment té les oficines centrals al país. A més d’Orlando, l’empresa opera a l’aeroport internacional de Miami i les àrees de l’autopista Florida Turnpike, cosa que consolida el seu lideratge en un dels estats més grans del país.

Areas és present als EUA des de l’any 2006 i, amb aquesta nova adjudicació, gestionarà més de 150 punts de venda al país. Aquestes ubicacions es distribueixen en 10 aeroports i 13 àrees de servei en autopistes, incloent-hi les més recents obertures a l’aeroport William P. Hobby de Houston, cosa que enforteix encara més la seva posició com un dels principals operadors en eel mercat nord-americà.

Notícies relacionades

La companyia, el conseller delegat de la qual és Óscar Vela, apunta al mercat nord-americà com un país estratègic per al seu futur creixement i expansió internacional. Actualment representa al voltant del 15% de la facturació global d’Areas i és el tercer mercat després de França i Ibèria (Espanya i Portugal). La companyia té presència en 11 països i gestiona més de 2.000 restaurants i botigues a Europa i Amèrica. En total dona servei a més de 350 milions de clients cada any.

Des del 2019, Areas pertany al fons francès de capital risc PAI Partners, propietari també a Espanya de Tendam (Cortefiel i Springfield), Angulas Aguinaga i Uvesco, que el va adquirir al grup francès Elior per uns 1.500 milions d’euros. Aquest fons va tornar la seu de la companyia a Barcelona, d’on era originària des de la seva fundació a finals dels anys 60 del segle passat. Els francesos d’Elior van aconseguir la companyia, de la qual fins aleshores l’advocat Emili Cuatrecasas, a través del seu grup empresarial Emesa, era el principal accionista, el 2015.