Transparència
Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
El projecte del nou reial decret que prepara el Ministeri d’Hisenda, i que ja va ser sotmès a informació pública fa unes setmanes, podria condicionar el funcionament de bancs i altres entitats financeres tal com el coneixem. ¿La raó? La nova declaració que aquest tipus d’entitats, capaces d’expedir targetes de diferent tipologia, estarien obligades a tramitar en alguns casos determinats.
Tal com estableix aquest document, la informació que hauran de facilitar passa per dades financeres tals com el nom del titular d'aquelles targetes amb més activitat, així com un recull dels moviments. Però compte, no totes les targetes estaran subjectes a aquestes condicions; la mesura, que busca un major grau de transparència entorn d’aquest instrument bancari, només englobarà aquelles targetes que superin el llindar dels 25.000 euros anuals en compres i retirades d’efectiu.
Quina informació hi hauran d’incloure?
Notícies relacionadesHisenda estableix que les dades que hauran de figurar en aquesta declaració, emesa per les entitats financeres corresponents, seran les següents:
¿A partir de quan?
Sempre que el projecte tiri endavant, les entitats emissores de targetes –ja siguin de crèdit, dèbit, prepagament o altres de qualsevol denominació– hauran de dur a terme aquesta nova declaració, amb els moviments corresponents al 2025, a partir de l’any que ve.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear