Mike Blackman: "L’última edició de l’ISE confirma que mudar-nos a BCN va ser la decisió correcta"
El congrés més gran de l’audiovisual del món, l’ISE, que se celebra des del 2020 a Barcelona, treballa ja en la seva pròxima edició, que comença el 4 de febrer. L’únic temor del seu director general és créixer més ràpid que el recinte firal que li té el cor robat.
«El meu somni és ser el lloc on la gent decideixi i desenvolupi el que passi en el futur»
«El 2026 hi pot haver gent que hi vulgui participar i no pugui per falta d’espai»
¿Quin balanç fa de l’edició de l’ISE del 2024?
Va ser l’any que va confirmar que mudar-nos a Barcelona havia sigut la decisió correcta. Quan vam prendre la decisió, va venir la pandèmia. Després del pànic inicial (i dic pànic), tot va sortir bé. El 2020 ens va servir per veure que la Fira i els agents de la ciutat realment volien treballar amb nosaltres; El 2021, per plantar la bandera que havíem arribat, tot i que fos amb un esdeveniment petit; El 2022 va ser el primer congrés real i va ser tot un èxit, ateses les circumstàncies; El 2023 va ser el de la recuperació i el 2024 el que va superar les xifres que ens havíem fixat tants anys abans.
¿Tan arriscada era la decisió de venir a Espanya?
Si mires el mercat de l’audiovisual a Europa, el país número u és el Regne Unit, després Escandinàvia, Itàlia i ja, després, Espanya. Molta gent es va preguntar per què veníem aquí, però va ser una avaluació de ciutats i el que podrien oferir.
Sempre ha dit que aquí s’ha sentit molt ben acollit...
El lloc [el recinte Gran Via de Fira de Barcelona] és ideal, està molt ben desenvolupat i pensat. Pots entrar per nord i sud, tens una via ràpida per anar de principi a final... Tot això ens va ajudar a muntar una fira que realment funciona. El 2024 vam tenir l’ISE més exitós de la història: més de 1.400 expositors, gairebé 74.000 assistents i un impacte econòmic de gairebé 470 milions d’euros.
De fet, comença a acostar-se a les xifres del Mobile World Congress (MWC). ¿Potser falta més coneixement entre el públic corrent?
Crec que a poc a poc Barcelona està entenent el que és l’ISE i que és aquí. Totes dues som fires B2B [d’empreses presentant solucions per a altres empreses], la diferència és que potser el sector audiovisual és menys conegut. Se sol pensar que és cine i televisió, però, en realitat, ho inclou gairebé tot. Les pantalles a casa, els centres comercials, els estadis de futbol, els aeroports, fins i tot als autobusos ja són pantalles les que et donen la informació. Però sí, el Mobile té una història més llarga i òbviament és més conegut. També per això fem activitats com el mapping sobre la Casa Batlló [el cap de setmana previ a la fira] o col·laborem amb Llum BCN.
Aquest any vostès ja ocupaven tot el recinte firal.
Sí, excepte per les parts que estan reservades per a la preconstrucció d’alguns estands del MWC, estem utilitzant ja tots els altres espais. Fins i tot tenim espai a l’aire lliure, la qual cosa és bo per a nosaltres, perquè l’audiovisual no és només per a interiors, i així les demostracions són més realistes.
Si continuen creixent a aquest ritme, ¿què faran l’any que ve?
En dos anys hauran acabat les obres del Hall 0 i tindrem tot un nou pavelló, però l’any que ve probablement ens quedarem sense espai, sí. Això no és dolent. Que hi hagi gent que hi vulgui anar i no pugui sempre és una bona posició en què estar. Quan hi ha espai disponible, les empreses esperen per reservar; quan saps que es poden quedar sense espai, pots recomanar reservar anticipadament. Ens va passar a Amsterdam, i el 2026 tornarem a estar en aquesta posició de nou. El que no estic del tot segur és si és el millor per al mercat: si creix la demanda insatisfeta, crees mercat a la competència.
Parlem de l’edició vinent, la del 2025. ¿Quines són les novetats clau?
El primer, que hem crescut enormement. Guanyem un 20% més d’espai (seran 92.000 metres quadrats), tenim empremta a cada pavelló, més de 1.600 expositors, més conferències...
¿Més públic?
A hores d’ara [tres setmanes abans del congrés] tenim un 26% més de persones preregistrades, però això mai és una garantia. Hi ha moltes persones que es registren i no venen. Ho investiguem cada any i la raó més oferta és que els ha sorgit una cosa més important. Així que ara la nostra prioritat és que el nostre programa sigui el més important a la seva agenda.
¿Com?
Pensa en quan te’n vas de vacances: si ja has reservat en un restaurant o una classe de busseig, et serà més difícil renunciar-hi que si només tens reservat el vol. Ho mirem des d’aquesta òptica: estem intentant animar els nostres socis que tinguin reunions o facin activitats independents a l’ISE.
¿Quins temes seran claus aquest any?
Tornarem a parlar d’intel·ligència artificial (IA). Veurem pantalles led més sofisticades i molt visuals, també altaveus més intel·ligents i tecnològics, sales de reunions amb micròfons integrats que ho captaran tot...
Notícies relacionadesSona molt futurista, ¿són coses que ja estan al mercat?
La veritat és que ens hem convertit en una plataforma on les empreses presenten el que estan llançant, les coses noves i on es reflexiona de cap on va el sector. Aquest sempre ha sigut el meu somni, que ja no només siguem una finestra al futur sinó el lloc on la gent decideixi i ajudi a desenvolupar el que passarà en el futur. Sempre dic que el nostre enemic més gran és la complaença, si simplement ens asseiem i pensem que som els més grans, estem acabats.
- La crisi de l'habitatge La Cerdanya esclata contra la pressió immobiliària més agressiva
- Denúncia contra Errejón El dur interrogatori del jutge Carretero a Elisa Mouliaá: «Diu que es va treure el membre viril. ¿Sap vostè per què?"
- L’ús de ‘bots’ va propulsar la cobertura de la propaganda russa sobre l’1-O
- tribunals Laporta es desmarca davant el jutge de l’acusació d’estafa i afirma que l’han implicat per «la seva notorietat»
- Mobilitat El tall d’Urgell per les obres d’FGC omple Rosselló de vehicles