Catalunya treu pit de ser Regió Mundial de la Gastronomia
La Generalitat porta a Madrid el mil·lenari de Montserrat i els 30 anys de Port Aventura

La gastronomia serà la gran aposta de Catalunya a la fira internacional de turisme Fitur, que avui obre les portes al recinte d’Ifema, a Madrid. La gastronomia, sí, però no només els grans cuiners amb estrelles Michelín, dels quals la cuina catalana pot presumir, sinó tot el procés que precedeix a la sortida d’un plat a la taula: des de les carxofes i els calçots que es produeixen al Llobregat, els olis de les Garrigues i Siurana, els arrossos del delta de l’Ebre o la fruita fresca de l’Empordà i del Segrià fins a la potent indústria agroalimentària que elabora els més delicats dolços i torrons, embotits amb segell de qualitat europea i les anxoves, ostres i caviar més reconeguts. I, per descomptat, tot el receptari tradicional que va des del pa amb tomàquet fins als canelons més elaborats.
Per tot això, Catalunya ha sigut designada aquest 2025 com a Regió Mundial de la Gastronomia, i per celebrar-ho ha organitzat un intens programa d’activitats, que van des del descobriment de l’activitat agrària i ramadera i la producció d’aliments fins a la indústria i els restaurants de totes les categories.
"Si som la primera regió mundial de la gastronomia és perquè ens ho hem guanyat, perquè tenim un sector competent fruit d’un llegat que ve de lluny", proclamava fa tot just un mes el president de la Generalitat, Salvador Illa, en l’acte en què va presentar l’agenda d’activitats que s’ha programat per a aquesta celebració. "Vivim el millor moment gastronòmic i de reconeixement internacional de la cuina catalana", va afirmar. En termes similars està previst que es pronunciï avui Illa, que inaugurarà l’estand institucional de Catalunya a Fitur.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)