Aerolínies

Un milió de seients més a Vueling

La companyia del grup IAG ha incorporat cinc avions més a la seva flota, dels quals tres tindran la seva base a Barcelona. L’empresa reforçarà les connexions a l’estiu, amb un 6% més de seients oferts respecte a la campanya del 2024.

Un milió de seients més a Vueling
2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Més avions per oferir més freqüències de les rutes existents i també per obrir noves rutes. L’objectiu de Vueling per créixer passa, a curt termini, per augmentar la capacitat l’estiu vinent. Els cinc avions que la companyia del grup IAG acaba de sumar a la seva flota entren dins d’aquesta estratègia de creixement, on es reforçarà principalment a Barcelona, on és la principal operadora a l’aeroport.

L’aerolínia afegirà un milió de seients addicionals per a la campanya d’estiu, cosa que suposa el 6% més que en el mateix període del 2024. Tres dels nous avions tindran la base a la capital catalana, on la companyia afirma que «es reforçaran rutes clau existents i s’exploraran oportunitats a destinacions internacionals».

Es programen en total 27,2 milions de seients a tota la xarxa de cara a l’estiu vinent, posant especial èmfasi en el reforç de la seva xarxa d’aeroports estratègics, el mercat nacional i els principals corredors internacionals. En total, seran gairebé 100 destinacions. A més d’establir tres dels nous avions a Barcelona, dos més es destinaran a altres aeroports nacionals per reforçar la connectivitat domèstica i internacional d’Espanya.

90 destins des de Barcelona

Vueling se centra en l’increment de les freqüències en 105 rutes clau per a la temporada d’estiu vinent, en el marc de la seva estratègia de consolidar els corredors estratègics de la companyia a Espanya i Europa. A l’aeroport de Barcelona, l’aerolínia «continuarà sent un actor clau en la connectivitat» i ha programat per a l’estiu un increment en el nombre de seients oferts del 9,1%, amb la qual cosa arribarà als 16 milions. La capital catalana estarà connectada amb més de 90 destinacions, de les quals 70 seran internacionals i més de 20, nacionals.

La incorporació de tres avions a la flota que està basada a Barcelona servirà per reforçar rutes clau de la base, així com per obrir noves rutes a destinacions internacionals en la temporada d’estiu que s’anunciaran en les pròximes setmanes. Vueling preveu un creixement en seients oferts d’un 13,5% en rutes internacionals des de Barcelona i un 3% al mercat domèstic.

L’increment de seients oferts per l’aerolínia per a aquest estiu a Espanya reforça també les connexions entre la Península i les illes, amb un 30,9% més de seients entre la Península i les Canàries i un 7,1% més en la connexió entre Barcelona i les Balears.

Del total de seients addicionals, més de 250.000 es destinaran a reforçar les connexions en l’àmbit nacional, amb un increment de seients del 3,2% en aquest mercat domèstic de cara a aquest estiu respecte a l’any anterior. La companyia consolidarà la seva presència al nord d’Espanya aquest estiu.

Connexions amb Europa

Notícies relacionades

També consolida la connectivitat entre Espanya i Europa, reforçant els corredors clau des dels aeroports nacionals. D’aquesta manera, es consolida com a aerolínia clau en la connexió entre Espanya i el Regne Unit, incrementant la seva oferta de seients per a l’estiu en un 16%; comptarà amb un 13% de seients més entre Espanya i Itàlia; un 19% més entre Espanya i Portugal o un 17% més entre Espanya i els Països Baixos.

Vueling va liderar el mercat domèstic el 2024. Segons dades d’Aena, l’aerolínia va transportar 33 milions de passatgers des de o cap a aeroports nacionals, 15,25 milions dels quals van ser dins el mercat domèstic.