Barcelona, protagonista
El nou Saló Nàutic s’ampliarà fins al Moll de BCN
El Port obrirà aquest any el moll nord al costat del mar, un espai que el certamen aprofitarà després de reinventar-se per exhibir iots de més eslora i atraure un públic internacional d’alt poder adquisitiu.

La pròxima edició del Saló Nàutic ampliarà de manera significativa els seus espais al centre de Barcelona. Tradicionalment ubicat al Moll de la Fusta i el Moll d’Espanya, l’edició del saló d’aquest any, que tindrà lloc del 8 al 12 d’octubre, creixerà amb la seva prolongació pel Moll de Drassanes i el Moll de Barcelona, on es troba el World Trade Center. Així mateix, també incorporarà els espais dels Tinglados, al Moll Oriental i accessibles des de Drassanes mitjançant el bus nàutic, on està previst acollir presentacions i esdeveniments.
A la recerca d’un canvi d’objectius, Fira de Barcelona i el Clúster Nàutic han elaborat un pla estratègic per reposicionar el saló i buscar nous públics, en un "canvi d’orientació més adequat als interessos dels expositors i els visitants", segons confirmen els organitzadors de l’esdeveniment.
La intenció és atraure compradors internacionals amb més poder adquisitiu i capacitat de decisió. Per aconseguir-ho, s’ha planificat una oferta que inclou embarcacions de més eslora, cosa que exigeix comptar amb una superfície expositiva adequada per a grans vaixells més gran. A causa de la seva mida, és necessari sumar-hi l’àmplia àrea del Moll de Barcelona. Precisament, el Port de Barcelona té previst obrir aquest any l’espai del moll que hi ha al costat del mar al seu vessant nord, on es trobava la base de l’Emirates Team New Zealand durant la Copa Amèrica de vela. L’espai central del Moll de Barcelona, en forma de rambla, es contempla també com una nova zona d’exposició.
Igual que el Moll de Drassanes, obert l’estiu passat i que ja permet passejar al costat del mar. En aquesta gran plaça es proposa ubicar un village amb experiències i expositors dirigits a aquest públic més selecte. El certamen "evoluciona cap a un nou format, l’experiència Boatique", indica l’organització, un terme que "representa la fusió de Boat + Boutique", en una posada en escena que pretén guanyar atractiu entre aquest nou tipus de client. En el seu conjunt, el Saló Nàutic vol ser un esdeveniment "més centrat en el comprador", al qual vol atraure aprofitant la marca Barcelona i oferint experiències "especialitzades i personalitzades i orientades a la màxima qualitat", segons anuncia Fira de Barcelona. La Fira i el port ja estan promocionant el nou saló en esdeveniments com per exemple el Saló Nàutic de Düsseldorf, celebrat el cap de setmana passat.
Sostenibilitat
Notícies relacionadesLa celebració del Saló Nàutic en el seu format clàssic es va interrompre l’any passat coincidint amb la celebració de la Copa Amèrica de vela, ja que la competició i el Race Village van ocupar els espais en els quals habitualment s’ubica. El certamen va aprofitar aquesta pausa per replantejar a fons el seu format.
La nova edició reforça el seu compromís amb la sostenibilitat, segons Fira de Barcelona, ampliant l’oferta d’empreses alineades amb la protecció del mar. A més, el saló, que des de fa dos anys compta amb una àrea dedicada a empreses emergents especialitzades en aspectes com ara la regeneració del fons marí, continuarà impulsant aquest camp clau per a la preservació dels ecosistemes marítims.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims