Barcelona, protagonista

L’agència de viatges ‘online’ Hanaley creix un 30% en un any

L’empresa, amb seu a Barcelona i que va començar organitzant viatges per a noucasats fa només cinc anys, prepara la primera ronda d’inversió i la seva expansió per Mèxic i Xile.

L’agència de viatges ‘online’ Hanaley creix un 30% en un any
2
Es llegeix en minuts

Va constituir una agència de viatges online aproximadament un mes abans que la pandèmia de la covid ho parés tot. I, gairebé cinc anys després, l’empresa va com un tret. Hanaley acaba el 2024 amb cinc milions d’euros de facturació, un volum un 30% superior al de l’any passat; també amb una tercera part del seu públic acudint directament a ells per recomanació d’un altre o perquè surten satisfets d’una experiència anterior, i amb plans per començar a créixer de forma més agressiva.

"Soc molt partidària que si un no té bé assentat el seu negoci, no s’hi han de posar diners perquè sí", estableix la cofundadora i consellera delegada d’aquesta start-up catalana, Carla Tarrés, que fins ara ha optat per créixer reinvertint tot el que guanyava de forma natural. "Hem anat optimitzant moltíssim els diners, hem sigut molt eficients en capital, perquè no hem deixat d’invertir ni en màrqueting ni en marca", assegura la jove emprenedora a aquest diari.

Lluna de mel

Al principi, aquesta empresa va començar a créixer molt recolzada en la reserva de viatges de lluna de mel, cosa que encaixa molt amb un públic molt capaç de muntar els viatges pel seu compte, però inclinat a viure una experiència una mica més exclusiva per a un viatge d’aquest estil. Segons explica Tarrés, Hanaley es diferencia per estar centrada en viatges de llarga distància i buscar experiències una mica diferents de les rutes estàndards i com més personalitzades, millor. La qüestió és que dels viatges de nòvio han anat arribant els viatges de famílies senceres o de parelles sèniors que no tenen inconvenient a gastar-se els diners en les seves vacances. El tiquet mitjà de les escapades que gestionen se situa entre els 12.000 i els 13.000 euros.

I així s’han convertit en una empresa amb oficines a Barcelona, una plantilla de quasi 25 persones, aquests ingressos de 5,1 milions d’euros i un compte de resultats pràcticament equilibrat. El negoci –diu Tarrés– és rendible tres trimestres a l’any (a l’estiu, la gent viatja més que reserva) i, tot i que tanca l’any encara amb pèrdues, aquestes els preocupen "relativament" perquè són inferiors en comparació amb el que factura (-150.000 euros el 2024) i perquè es deuen a tot el que inverteixen per créixer.

Ronda de finançament

Notícies relacionades

Per això el primer gran pla per al 2025 és tancar la seva primera ronda de finançament. "Ara em sento amb la confiança que conec bé el meu negoci, i veig clar que si poso diners extres al que ja tinc, això va amunt segur, sent supereficient en rendibilitat i creixement", s’explica, i admet comptar amb l’interès d’alguns business angels, però buscar un fons que els pugui fer de soci en altres aspectes a més del financer.

L’altre gran pla per al 2025 és la internacionalització. Hanaley ha tancat recentment un acord de col·laboració amb una altra plataforma de reserva de viatges, Exoticca, que preveuen replicar a Mèxic. És el país que més tenen en el focus, mentre treballen en la seva consolidació a Espanya. I, després, Xile. "Volem continuar fent marca, guanyar recurrència, que ens recomani més gent, i després saltar amb força a Mèxic", conclou Tarrés, que assenyala la inversió en tecnologia com el pla omnipresent: "Hem liderat l’introduir la intel·ligència artificial al sector del tech travel i estem molt contents amb els resultats, així que seguirem per aquesta línia".