Mercadona invertirà 250 milions en la transformació digital fins al 2028

El programa estratègic agilitzarà tecnològicament els processos de les empreses en oficines, blocs logístics i botigues físiques

Mercadona invertirà 250 milions en la transformació digital fins al 2028

L-EMV

1
Es llegeix en minuts
JOSÉ LUIS ZARAGOZÁ

Mercadona accelerarà el seu procés de transformació digital amb la inversió de 250 milions d’euros per emprendre un pla d’excel·lència digital durant el període 2025-2028. Mercadona IT vol modernitzar tots els processos interns de l’empresa per "continuar avançant en la reenginyeria de projectes i modernitzar processos que ja han sigut digitalitzats", asseguren fonts de la companyia.

El departament tecnològic de la firma presidida per Juan Roig treballa amb unes 300 aplicacions o processos subjectes a millora tecnològica. "Implementem tecnologies, arquitectures i llenguatges d’avantguarda que ens permetin continuar avançant en agilitat i eficiència per donar resposta a les noves necessitats de l’empresa de distribució i dels nostres clients, per als que volem continuar sent un referent", assegura Patricia Tobía, directora general del Departament d’Informàtica (CIO) de Mercadona.

1.200 professionals

El procés de creixement del seu departament digital ha portat la firma de la distribució comercial valenciana a comptar amb 1.200 professionals tecnològics en plantilla, especialitzats en àrees com el desenvolupament i arquitectura de software, ciberseguretat, DevOps, gestió de la dada product management, cloud, infraestructura IT, disseny UX/UI, gestió de dispositius i compres de software informàtic, entre altres àmbits.

Notícies relacionades

Aquest equip treballa de forma coordinada amb els propietaris de les diferents àrees de negoci per dissenyar, implementar i mantenir les solucions tecnològiques que impulsen Mercadona.

La companyia ha desenvolupat aplicacions "que li han permès agilitzar la presa de decisions i contribuir així a la innovació de producte; crear sistemes intel·ligents i eficients per optimitzar costos i reforçar la productivitat en els blocs logístics; controlar digitalment la traçabilitat dels productes, garantint en tot moment la seguretat alimentària i la qualitat; millorar l’experiència de compra dels clients a les botigues, generant espais més acollidors que estalvien fins i tot un 40% en il·luminació; i desenvolupar solucions informàtiques per a noves línies de negoci com la secció Listo per Menjar", expliquen des de Mercadona.