Sector estratègic

Indra refreda una venda ràpida de la seva filial tecnològica a Telefónica

De los Mozos presumeix que "moltes empreses i fons d’inversió" tenen interès a entrar a Minsait i estudiarà cada oferta

Indra refreda una venda ràpida de la seva filial tecnològica a Telefónica

Indra

1
Es llegeix en minuts
David Page
David Page

Periodista

ver +

Indra va llançar l’any passat el seu nou pla de futur que marcava com a objectius estratègics focalitzar el seu creixement en els negocis de defensa i aeroespai, i apuntalar aquesta aposta deixava oberta la possibilitat de la venda total o parcial de la seva gran filial tecnològica, Minsait. El grup tecnològic controlat per l’estatal SEPI (amb un 28% del capital) va fer un pas de gegant per formar un nou campió nacional de defensa i espacial amb l’acord amb Redeia per comprar la companyia de satèl·lits Hispasat. I ara estudia les opcions per desprendre’s de la seva filial Minsait per fer caixa.

Però amb la intenció de fer-ho amb calma i només si apareixen ofertes a un preu adequat, i refredant així la possibilitat d’una operació ràpida. "Continuem buscant un partner per a Minsait. Busquem un soci a bon preu, a un preu adequat" i, amb això, "centrar el creixement en tecnologia de defensa", va explicar als mitjans el conseller delegat d’Indra Group, José Vicente de los Mozos. "No tenim pressa, perquè Minsait és un actiu molt important per a Indra Group. No estem desesperats per vendre ràpid".

Notícies relacionades

El Govern de Pedro Sánchez ha anat armant un escut per blindar sectors industrials que es consideren estratègics per a l’economia espanyola. Després de l’impuls definitiu amb l’adquisició ja pactada d’Hispasat per Indra, entre les aspiracions de la Moncloa també figura la possibilitat que Indra vengui totalment o parcialment la seva filial tecnològica a Telefónica, després del relleu exprés impulsat per l’Executiu a la seva cúpula i el nomenament fa dues setmanes com a nou president de la teleco de Marc Murtra (que fins aleshores era president de la mateixa Indra).

La direcció d’Indra Group, no obstant, obre el ventall de possibles compradors. "Moltes empreses i fons d’inversió s’hi han mostrat interessats [a entrar a Minsait]. Estudiarem cada oferta. Estem oberts a tot. Som agnòstics en això. Buscarem el millor valor als accionistes. És una decisió estrictament empresarial", va advertir De los Mozos. "Pot ser Telefónica o no. En el dia d’avui no ho sé. Quan arribi el moments veurem amb qui, quina part i per a què utilitzarem els diners", va apuntar el CEO d’Indra, que sí que va allunyar qualsevol possibilitat d’una fusió total de Telefónica i Indra.