Ecoener entra al Canadà amb una inversió de 290 milions en eòlica

La natura amara l’ADN de la Colúmbia Britànica, la més occidental de les 13 entitats federals en les quals es divideix el Canadà. Té cinc milions d’habitants. Està entre les regions líders a Amèrica del Nord en l’ús d’energies renovables. Avui representen el 98% de la producció d’electricitat.
Davant la previsió d’una alça de la demanda per sobre del 15% fins al 2030, el seu Govern acaba d’adjudicar 1.500 megawatts (MW) d’eòlica, la primera licitació després de 15 anys en blanc. «L’electricitat neta i assequible és clau per impulsar el creixement econòmic», va valorar el primer ministre, David Eby, que va presentar els nou projectes seleccionats com el pas per convertir la Colúmbia Britànica «en una superpotència d’energia neta». Lidiant amb grans companyies consolidades a la zona, Ecoener s’ha ficat entre les guanyadores. La multinacional gallega aixecarà a partir del 2029 un parc eòlic de 140 MW amb una inversió de 425 milions de dòlars canadencs, uns 290 milions d’euros.
Soci majoritari
Notícies relacionadesLa instal·lació s’ubica a Prince George, al centre-nord de la regió. La seva producció arribarà als 345 gigawatts hora (GW h). El projecte comporta un important incentiu fiscal amb una subvenció directa del 30% dels costos. Es materialitzarà a través d’una societat conjunta amb Lheidli T’enneh, una de les primeres comunitats indígenes del país. «La companyia serà el soci industrial amb una participació majoritària», detalla Ecoener, que remarca la seva aposta per «establir relacions sòlides i de confiança amb les comunitats locals dels territoris on és present» .
L’adjudicació del parc inclou un contracte de subministrament a llarg termini de 30 anys amb BC Hydro, l’elèctrica pública principal de la Colúmbia Britànica i encarregada de la licitació, que garanteix 900 milions d’euros en ingressos per a Ecoener.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- A Sant Adrià de Besòs De fabricar energia a fabricar cultura
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- Tragèdia a Àsia El terratrèmol submergeix Myanmar en l’anarquia i deixa almenys 1.600 morts
- "No hi ha cap esperança"
- Relacions internacionals Trump demana a Sánchez que incrementi la despesa en defensa
- Tensió a Turquia El líder opositor turc arenga les protestes contra Erdogan
- Ofensiva judicial Feijóo estudia portar Sánchez al TC per no presentar els Pressupostos