Automoció

1.500 llocs de treball de Seat en perill pels aranzels al cotxe elèctric xinès

Griffiths avisa sobre l’impacte si la UE no rebaixa la tarifa "abans no s’acabi el març"

1.500 llocs de treball de Seat en perill pels aranzels al cotxe elèctric xinès

Seat

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El conseller delegat de Seat, Wayne Griffiths, adverteix que hi ha uns 1.500 llocs de treball de la companyia que estan en risc a Espanya si la Unió Europea no rebaixa els aranzels dels vehicles elèctrics que es fabriquen a la Xina "abans no s’acabi el març", per l’afectació que tenen en el model Cupra Tavascan.

En una entrevista amb l’agència Reuters publicada ahir, Griffiths assegura que la producció del vehicle no és rendible amb els aranzels addicionals que la UE va imposar a l’octubre i ha obert la porta a fer que, si no es redueixen, s’eliminin de la seva línia de productes. "No tenim gaire temps. Necessitem arribar a una solució durant el primer trimestre", adverteix Griffiths, que més d’una vegada ha reclamat a les administracions mesures que incentivin la compra del cotxe elèctric.

El conseller delegat afegeix que, amb la retirada del Cupra Tavascan, l’empresa deixarà de complir els objectius d’emissions de la flota: "Llavors, ¿què fas? Reduir la producció de motors de combustió i començar a acomiadar gent". Griffiths remarca que "si el Cupra està en risc, Seat està en risc".

Notícies relacionades

Griffiths afirma que l’empresa està pagant un càrrec addicional del 20,7% sobre l’aranzel del 10% des d’aleshores, cosa que –textualment– costarà a Volkswagen "centenars de milions d’euros el 2025". El conseller delegat advoca perquè els aranzels siguin "tan pròxims com es pugui" al 10% i afegeix que Seat no descarta emprendre accions legals davant el Tribunal de Justícia de la UE.

A l’imposar-se aquesta càrrega, Cupra va lamentar la decisió comunitària i va destacar que "el calendari de la decisió de la Comissió Europea és perjudicial per a la feble demanda actual de vehicles BEV (cent per cent elèctrics) a Europa.

Temes:

Seat Volkswagen