Infraestructura. Inversió pública i privada

El Govern vol arribar als 45.000 punts de recàrrega en cinc anys

El Govern vol arribar als 45.000 punts de recàrrega en cinc anys
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un dels motius pels quals des de la Generalitat pensen que no creix el pes del vehicle elèctric és la falta de punts de recàrrega. Consideren que potencials compradors de cotxes elèctrics no fan el pas perquè temen que no poden moure’s amb autonomia dins del territori.

És per això que l’Executiu s’ha proposat multiplicar els 9.125 punts de recàrrega que avui dia hi ha a Catalunya, segons les últimes dades d’Anfac. I d’aquesta manera, que un conductor d’un automòbil elèctric "pugui anar des de Tortosa fins a la Vall d’Aran amb la mateixa tranquil·litat que si hi anés en un cotxe de combustió", va afirmar ahir el president de la Generalitat, Salvador Illa.

El seu objectiu és arribar a 45.000 enclavaments en cinc anys. Una part majoritària esperen que els posin els operadors privats i una altra part la posarà la Generalitat. Des de l’Executiu català intervindran en les zones en les quals els privats no vegin negoci, però que des del públic es vulgui assegurar el servei. En conseqüència, estimen habilitar uns 9.000 carregadors públics, dels quals 5.000 seran d’ús restringit per a les flotes públiques de la Generalitat –Mossos, Bombers, cotxes oficials, etcètera–.

Notícies relacionades

La nova xarxa pública de càrrega la gestionarà l’empresa pública L’Energètica i disposarà de quatre tipus de carregadors, des de càrrega lenta fins a càrrega ultraràpida (forquilla d’entre 7,4 kW fins a 1.400 kW).

Per a la flota de la Generalitat s’utilitzarà la càrrega lenta; per als edificis públics, càrrega semiràpida; per a la xarxa viària, càrrega ràpida; i per als busos elèctrics urbans i interurbans, càrrega ultraràpida. "Protegir el medi ambient i generar progrés són coses compatibles", va insistir Illa.

Temes:

Govern