Sector en crisi
El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros
El Govern presentarà en un parell de mesos una plataforma que unificarà en una sola web les gestions que ara s’han de fer en una vintena de portals
Els agricultors dediquen el 20% de la seva jornada a la paperassa amb l’Administració
Les plantes de biogàs seran «projectes empresarials estratègics» a Catalunya
![El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/da2d075c-29cf-4b83-b0ac-2b4b7502c691_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
El compromís d’alleujar agricultors i ramaders de la farragosa càrrega administrativa que suporten des de fa uns anys, amb requisits imposats per les normatives de Brussel·les, les que arriben de l’Administració central i les que imposa la Generalitat (a més de les municipals), s’ha plasmat en un pla de 20 mesures, anunciades diumenge pel president de la Generalitat, Salvador Illa, i detallades aquest dimarts després del seu pas pel Consell Executiu. Es tracta d’un paquet d’avenços que beneficiaran 106.240 empreses, moltes de mida familiar, i que permetran un estalvi d’uns 429,7 milions d’euros anuals, segons ha apuntat la consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque.
«Són mesures urgents que simplifiquen més d’una vintena de tràmits administratius corresponents als àmbits de la ramaderia, agricultura, regadiu, gestió forestal i activitat cinegètica», ha especificat Paneque, que ha avançat que, en el termini d’un a dos mesos, estarà també disponible la plataforma RuralData, «un únic portal que unificarà en una sola aplicació una vintena de procediments que ara s’han de realitzar en altres tantes plataformes». De fet, Agricultura ja fa un temps que treballa en aquesta eina digital, que l’anterior Govern d’ERC no va poder arribar a presentar per la convocatòria avançada de les passades eleccions autonòmiques.
Entre els tràmits que a partir d’ara seran més àgils per als agricultors i ramaders figuren, per exemple, els relatius a les dejeccions ramaderes, ja que s’elimina l’obligació de mantenir un llibre de gestió de fertilitzants quan l’explotació ja estigui portant al dia el conegut com a quadern d’explotació digital. També se suprimeix el límit del nitrogen de referència per a la gestió d’aquestes dejeccions i el requisit de disposar de pla de gestió agrària als que destinin aquests residus a aplicació agrícola.
Altres tràmits que seran revisats dins del paquet per a la desburocratització del sector són les autoritzacions de determinats projectes de plantes de biogàs, mentre es recuperarà la gestió íntegra del registre d’explotacions agràries a través del sistema telemàtic.
Protecció a l’explotació familiar
Notícies relacionadesMolt important per al sector és la creació de la nova categoria d’ explotacions de caràcter familiar, que no només permetrà reduir la càrrega administrativa a aquests petits productors, sinó que va encaminada a protegir aquest model agrari tradicional, un dels més amenaçats actualment per la falta de relleu generacional.
Quant als regadius, ha destacat Paneque, «les comunitats de regants deixaran d’estar obligades a aportar un aval abans de l’inici de determinats projectes d’obres», ja que aquest quedarà cobert per la mateixa administració, normalment partícip en el projecte. També es redissenyarà el servei d’obtenció de llicències de caça i pesca que per fi podrà ser digital. A més de l'activació del ja citat portal RuralData, s’establirà un calendari únic de controls i inspeccions administratives i es facilitarà la justificació de subvencions.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- TENSIÓ EN EL DERBI Espanyol i Barça s’enfronten per un polèmic gest de Mapi
- POLÈMIC RECONEIXEMENT El cineasta Albert Serra i la Unión de Criadores de Toros de Lidia guanyen el primer Premi Nacional de Tauromàquia que no convoca el Ministeri de Cultura
- De copilot del Dakar a ciclista professional
- Sector en crisi El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros
- Habitatge públic El Govern veu «complicat» impedir que les 36.000 vivendes que deixaran de ser de protecció oficial passin al mercat privat
- Futbol La Justícia manté la imputació al jugador del Reial Madrid Raúl Asencio per pornografia infantil