Mercats

Talgo puja el 7,67% en borsa arran de l’interès de Sidenor i Pesa

Talgo puja  el 7,67% en borsa  arran de l’interès de Sidenor i Pesa
1
Es llegeix en minuts

Les accions de Talgo es van disparar ahir més d’un 7,67% en borsa fins als 4,21 euros després que el fons estatal PFR, propietari del fabricant ferroviari Pesa, confirmés a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) el seu interès per presentar una oferta per l’empresa espanyola en els pròxims dies, si així ho autoritzen els seus òrgans de govern. També la basca Sidenor va mostrar la intenció de llançar una oferta de compra pel fabricant industrial de trens, tot i que en aquest cas es tracta d’una compra només del 29,7% que controla el seu accionista més gran, el fons Trilantic.

Notícies relacionades

En aquest context, la companyia polonesa va indicar que encara no ha presentat cap oferta i va precisar que, a l’estar subjecta a l’autorització dels seus òrgans de govern, "no hi ha certesa" que formularà una oferta pública d’adquisició d’accions sobre l’empresa espanyola.

PFR va confirmar en una nota el seu interès per Talgo amb la premissa de presentar una proposta que suposaria el llançament d’una opa pel 100% de les accions de la firma espanyola. El Fons de Desenvolupament de Polònia va explicar en un comunicat que aquest potencial moviment se circumscriu en el marc del procés de venda organitzat per Pegaso Transportation International, societat que manté un 40,2% i que està composta per un pacte d’accionistes de Trilantic amb la família Abelló i diversos membres dels Oriol (fundadors de Talgo).

Temes:

Trens Govern Arran