Ametller Origen creix un 23% i arriba a unes vendes de 681 milions

La cadena atribueix el creixement als 10 nous establiments, a l’èxit del menjar preparat i de la fruita i la verdura

Ametller Origen creix un 23% i arriba a unes vendes de 681 milions
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La cadena de supermercats catalana Ametller Origen torna a créixer. I ho fa, a més, una mica més que l’any anterior, tendència que habitualment sol donar-se a la contra: a més dimensió, creixement més discret. No és el cas. L’empresa dirigida per Josep Ametller va facturar un 23% més l’any passat (un 20% el 2023), fins a situar-se en un volum de vendes equivalent a 681 milions d’euros. És, com va remarcar ahir la companyia en un comunicat, el seu rècord històric de vendes.

L’empenta s’explica, en part, perquè la cadena té una desena més d’establiments que l’any anterior i en són ja 146, però l’empresa s’aferra a altres indicadors per demostrar que el negoci hauria crescut encara sense aquest increment relatiu als punts de venda. El primer, que cada cop ven més dels seus productes estrella: la fruita i la verdura. El segon, que ha duplicat el que ingressa pels plats preparats. El tercer, que no només creix en vendes directes al públic, sinó també en el negoci de la producció per a d’altres.

"La meitat dels productes que passen per caixa corresponen a fruita i verdura, hem aconseguit incrementar un 20% les vendes d’aquesta categoria, que representa un 41% del negoci dels nostres establiments", assenyala Ametller, cofundador i conseller delegat del grup.

En concret, la cadena gaudeix –amb dades de Nielsen- d’un 8% de quota de mercat en el segment del producte fresc (és a dir, que un 8% del producte fresc que es compra a Catalunya es compra en un establiment d’Ametller), i aquest percentatge –més d’un punt més gran al de l’any passat– puja fins a l’11% en el cas de la verdura i al 14% en el cas de la fruita. La quota de mercat total de la cadena és del 3,6%.

Noves receptes

Pel que fa als plats preparats, l’empresari la defineix com una de les categories "més potents i estratègiques". "La quota que ocupa Ametller Origen en el mercat [del menjar preparat] es dispara i supera el 9% gràcies a la creació de noves receptes al nostre obrador d’Olèrdola [Alt Penedès] que no existeixen als altres lineals", destaca.

Aquest obrador és, de fet, la tercera gran pota del creixement experimentat durant l’any passat. En aquests 5.000 metres quadrats de superfície, Ametller elabora amanides, cremes, truites, menjar japonès, pizzes, postres... Tant per vendre als seus propis establiments com als d’altres: un 30% d’aquestes elaboracions van fora. En conjunt, d’aquí venen 31 milions d’ingressos, un altre 20% més que l’any anterior.

Segons indiquen aquests resultats, Ametller Origen viu gairebé en un 90% de la venda directa d’alimentació (les seves 146 botigues van facturar en total 599 milions), després del seu negoci agrari (les seves 1.800 hectàrees de cultiu els han suposat ingressar 72 milions) i, finalment, del que produeixen per a tercers (una part d’aquests 31 milions que l’empresa no especifica).

Obertura a Llavaneres

Notícies relacionades

"De cara a aquest 2025, ens trobem en plena forma per continuar acostant la nostra proposta comercial única a més llocs, i, alhora, dotar de més múscul productiu els nostres verticals agrícoles i d’elaboració d’aliments i receptes, la rendibilitat del nostre negoci ens permet reinvertir tots els guanys en el creixement futur de la companyia", conclou Ametller.

Del 2024 en destaca haver arribat per primera vegada a la Vall d’Aran amb un local a Vielha, i els seus dos nous grans supermercats a Tarragona i Blanes. Del 2025, Ametller només avança que hi haurà una pròxima obertura a Llavaneres (Maresme).