Canvi d’hàbits

El comerç en botigues a peu de carrer perd clientela

Comercios en Major de Sarrià, en el Eix Sarrià.

Comercios en Major de Sarrià, en el Eix Sarrià. / Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Un dels carrers comercials més transitats d’Espanya, la Gran Via madrilenya, va perdre un 1,5% d’afluència l’any passat. El carrer de Pelai de Barcelona, un altre dels que més destaca en afluència mitjana, va cedir un 4,4% de públic. El mateix van fer el carrer Preciados (-3,2%), Fuencarral (-2,1%), la plaça de la Universitat (-3,6%) o Goya (-4,6%). Hi ha excepcions, com el passeig de Gràcia, que sobresurt guanyant un 3,7% d’atrafegament en un any, però aquest llistat de vies comercials clau a les dues ciutats més importants del país constata una realitat: la visita a les botigues a peu de carrer ha frenat el 2024.

Notícies relacionades

A Catalunya, han circulat un 1% menys de persones fora de les zones comercials, i l’entrada a les botigues ha caigut un 3,6% de mitjana. És una de les comunitats amb pitjor balanç en les dues mètriques, per molt que Barcelona aguanti una mica millor el tipus, probablement gràcies a un turisme que va a l’alça: el trànsit fora és més o menys estable (-0,3%) i l’entrada a botigues cau, tot i que una mica menys (-2,9%) que a Catalunya en conjunt.

Aquestes són algunes de les conclusions d’un informe fet per TC Group Solutions, una empresa amb 12.000 sensors col·locats als comerços de diverses ciutats europees que permeten comptar la gent que passa per davant d’una botiga i la que entra al local, així com les zones dins l’establiment que més interessen.