Mercats
Holtelbeds protagonitza amb una caiguda el primer debut borsari de l’any

Hotelbeds va protagonitzar el primer debut borsari espanyol de l’any amb un preu de sortida d’11,5 euros per acció, però poc després va experimentar una caiguda pròxima al 8%. No obstant, al final de la jornada va aconseguir reduir la caiguda a un 4,35%, segons van informar fonts de Borses i Mercats Espanyols (BME).
Malgrat les primeres pèrdues, les seves accions es van mantenir dins de la forquilla de preus prevista per a la seva estrena, entre 10,5 i 12,5 euros, cosa que li atorga una capitalització borsària de 2.840 milions d’euros, amb el preu d’11,5 euros per acció que finalment es va fixar. Quant a la presentació del seu debut, l’empresa va optar per mantenir un perfil discret, sense cerimònia de toc de campana ni roda de premsa amb els mitjans.
Aquest perfil també es trasllada a l’estratègia borsària, ja que la companyia va optar per arribar al parquet al preu mitjà de la forquilla establerta durant el procés de prospecció de la demanda, entre 10,50 i 12,50 euros per acció. L’empresa, que va néixer el 2001 de l’estructura del Grupo Barceló, recaptarà 748 milions, fons que es destinaran al pagament de deutes i a la retribució de fins a 100 directius, entre ells el seu conseller delegat, Nicolas Huss; el director general adjunt, Carlos Muñoz, i el director financer, Brendan Brennan.
Notícies relacionadesRefinançament del deute
Els seus tres únics accionistes, el fons de capital risc britànic Cinven (principal accionista d’Idealista) i el Pla de Pensions del Canadà abaixaran la seva participació en la companyia del 37% al voltant del 27% i la firma sueca EQT (principal propietari de la Universitat Europea) passarà del 17% a l’11%, segons les dades del fullet remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Aquests tres fons deixaran de ser creditors de la companyia gràcies al refinançament total del seu deute, que ascendeix fins als 1.700 milions d’euros.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump