Lékué creix de la mà de Brabantia

La companyia catalana d’estris de cuina afronta una important expansió internacional amb una nova directiva al capdavant i a l’empara de la companyia holandesa que la va adquirir el 2021.

Lékué creix de la mà de Brabantia

ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Va ser una de les empreses que van sortir guanyant de la pandèmia. O, més aviat, de l’interès per la cuina que va portar el confinament. Quan tot va anar tornant a la normalitat, però, no hi va haver manera de sostenir-ho. A finals del 2021, la marca catalana Lékué, coneguda pels seus motlles de silicona per cuinar va acabar comprada per l’holandesa Brabantia.

La companyia va patir la crisi tancant el magatzem de la Llagosta (Vallès Oriental) –que es va traduir en 15 acomiadaments–, i va avortar el desig de l’antiga propietat de portar la fabricació de la Xina a Barcelona, i fitxar una nova directora general. Superada aquesta fase, toca tornar a créixer.

La plantilla s’ha traslladat a unes oficines del centre de Barcelona on comparteixen espai amb la delegació espanyola de Brabantia. Són uns 30 en total. Allà s’ha estrenat Natàlia Cabrera, una directiva amb experiència a Targus i Garmin que té el rumb posat en expandir-se a l’estranger i llançar nou producte per continuar creixent. Avui compta amb un 80% de quota de mercat local.

La seva arribada és fruit de la voluntat de Brabantia de mantenir al capdavant de l’operativa una persona que comparteixi cultura d’origen (Cabrera és catalana), que entengui bé aquest mercat i que sàpiga aprofitar els avantatges de formar part del grup holandès mantenint intacta la idiosincràsia pròpia de la marca. "Ens trobem en un moment molt positiu. Tenim una xarxa comercial de molts anys que té fet el contacte amb el client", reflexiona la directiva, que atorga a Brabantia una facturació de 160 milions d’euros anuals venent a grans magatzems o botigues especialitzades de 90 països.

Lékué s’ha convertit en un producte més del seu catàleg, cosa que li obre portes fins ara poc aprofitades. La marca s’havia centrat en el sud d’Europa, però ara veuen molt potencial de creixement als EUA i Llatinoamèrica. El pla d’expansió implica recolzar-se el màxim possible en el camí ja recorregut per Brabantia, tot i que no descarten explorar nous mercats pel seu compte.

Notícies relacionades

"El creixement a Espanya, França o Itàlia el veig en innovació a nous productes i a adaptar-nos a noves tendències; fora ho veig en producte que aquí hagi funcionat superbé", sintetitza aquesta directiva. "En 2025-2026 ens focalitzarem en Europa, després anirem més enllà", explica Cabrera, que confessa que el departament d’exportacions s’ha proposat elevar les vendes a l’estranger de Lékué un 30% el 2025.

L’altra gran pota serà la innovació en producte. "Si ara està de moda l’AirFryer, hem de ser-hi; hem d’innovar sense deixar de banda el good food made easy [menjar sa cuinat de forma fàcil] i l’originalitat. La funcionalitat és important, però som Lékué, se’ns demana un nivell d’originalitat", resumeix la directiva.