El benefici de Puig es va disparar fins als 531 milions en el primer exercici en borsa
Els guanys del grup familiar es van situar en nivells màxims després de créixer el 14% el 2024 / Les vendes van pujar l’11%, fins als 4.790 milions

En el seu primer exercici a la borsa, on es va estrenar el 3 de maig, el grup familiar de moda, cosmètica i perfumeria Puig va registrar un benefici net rècord de 531 milions d’euros, cosa que va suposar un increment del 14,1% i implica al seu torn un marge de benefici net reportat de l’11,1%.
Aquesta evolució dels guanys, que se situen en nivells sense precedents en l’exercici en què el grup complia 110 anys, és conseqüència del "fort creixement de la xifra de vendes, del palanquejament operatiu i d’una reavaluació de les obligacions futures relacionades amb les adquisicions de Charlotte Tilbury i de Byredo, així com d’un tipus impositiu més baix del previst, que va compensar les partides extraordinàries, com els costos relacionats amb l’oferta pública de venda", va afirmar l’empresa.
La companyia ja va avançar els seus comptes en el quart trimestre el 30 de gener. El grup va facturar 4.790 milions d’euros, cosa que suposa incrementar en un 11% les xifres de l’exercici previ. Si s’exclouen les partides extraordinàries relacionades amb la sortida a borsa, els costos d’adquisició i l’impacte de reavaluació d’obligacions futures, el benefici net ajustat va créixer un 15,5%, fins als 551 milions. El resultat d’explotació (ebitda) ajustat, amb 969 milions, va augmentar en un 12,3%.
El creixement a doble dígit de les vendes, segons la mateixa companyia, és més gran del que està veient el mercat de "bellesa prèmium" en general. De fet, el 2024 va ser "un any històric per a Puig", segons va explicar llavors el president de l’empresa.
L’àrea de fragàncies i moda, la que mou un volum de negoci més gran, va aconseguir unes vendes de 3.538 milions, amb una alça del 13,6%. La va seguir l’àrea de maquillatge, amb 763 milions, l’1,3% menys; i la de la cura de la pell, amb 516,2 milions, el 19,8% més. Segons la informació difosa per la companyia, Puig va arribar a una quota de mercat de l’11,5% a escala mundial, amb avenços en tots els mercats tret de Llatinoamèrica. El marge brut va millorar un total de 20 punts bàsics i va assolir el 74,9% el 2024, impulsat per l’aposta prèmium del negoci de fragàncies i l’eficiència operativa." Tot això "va compensar amb escreix l’impacte de la retirada voluntària de determinats lots de productes de Charlotte Tilbury al desembre.
Previsions de creixement
Notícies relacionadesLa companyia manté les seves previsions a mitjà termini de creixement dels ingressos nets en termes comprables en un sol dígit alt, tal com van ser comunicats al llançar l’oferta pública de venda d’accions, que va acabar amb els títols de l’empresa s l’Ibex.
Les estimacions de Puig són que, tenint en compte la moderació del mercat, en el segment de maquillatge i cura de la pell els ingressos nets comparables pujaran entre el 6% i el 8%. Al seu torn entreveu "una alça potencial" del marge d’ebitda ajustat a mitjà termini. La millora el 2025 "estaria en línia amb la del 2024, assumint una implantació d’aranzels dels EUA en línia amb les estimacions internes de Puig".
- La llegenda del cine Gene Hackman i la seva dona, trobats morts a casa
- Catalunya dobla la taxa turística i la de compra de pisos a grans tenidors
- Recerca científica El gran corrent de l’Atlàntic no col·lapsarà aquest segle
- L'intèrpret tenia 95 anys Trobats morts l'actor Gene Hackman i la seva dona a casa seva als EUA
- Catalunya té més policies nacionals que el 2017