El benefici de Puig es va disparar fins als 531 milions en el primer exercici en borsa
Els guanys del grup familiar es van situar en nivells màxims després de créixer el 14% el 2024 / Les vendes van pujar l’11%, fins als 4.790 milions

En el seu primer exercici a la borsa, on es va estrenar el 3 de maig, el grup familiar de moda, cosmètica i perfumeria Puig va registrar un benefici net rècord de 531 milions d’euros, cosa que va suposar un increment del 14,1% i implica al seu torn un marge de benefici net reportat de l’11,1%.
Aquesta evolució dels guanys, que se situen en nivells sense precedents en l’exercici en què el grup complia 110 anys, és conseqüència del "fort creixement de la xifra de vendes, del palanquejament operatiu i d’una reavaluació de les obligacions futures relacionades amb les adquisicions de Charlotte Tilbury i de Byredo, així com d’un tipus impositiu més baix del previst, que va compensar les partides extraordinàries, com els costos relacionats amb l’oferta pública de venda", va afirmar l’empresa.
La companyia ja va avançar els seus comptes en el quart trimestre el 30 de gener. El grup va facturar 4.790 milions d’euros, cosa que suposa incrementar en un 11% les xifres de l’exercici previ. Si s’exclouen les partides extraordinàries relacionades amb la sortida a borsa, els costos d’adquisició i l’impacte de reavaluació d’obligacions futures, el benefici net ajustat va créixer un 15,5%, fins als 551 milions. El resultat d’explotació (ebitda) ajustat, amb 969 milions, va augmentar en un 12,3%.
El creixement a doble dígit de les vendes, segons la mateixa companyia, és més gran del que està veient el mercat de "bellesa prèmium" en general. De fet, el 2024 va ser "un any històric per a Puig", segons va explicar llavors el president de l’empresa.
L’àrea de fragàncies i moda, la que mou un volum de negoci més gran, va aconseguir unes vendes de 3.538 milions, amb una alça del 13,6%. La va seguir l’àrea de maquillatge, amb 763 milions, l’1,3% menys; i la de la cura de la pell, amb 516,2 milions, el 19,8% més. Segons la informació difosa per la companyia, Puig va arribar a una quota de mercat de l’11,5% a escala mundial, amb avenços en tots els mercats tret de Llatinoamèrica. El marge brut va millorar un total de 20 punts bàsics i va assolir el 74,9% el 2024, impulsat per l’aposta prèmium del negoci de fragàncies i l’eficiència operativa." Tot això "va compensar amb escreix l’impacte de la retirada voluntària de determinats lots de productes de Charlotte Tilbury al desembre.
Previsions de creixement
Notícies relacionadesLa companyia manté les seves previsions a mitjà termini de creixement dels ingressos nets en termes comprables en un sol dígit alt, tal com van ser comunicats al llançar l’oferta pública de venda d’accions, que va acabar amb els títols de l’empresa s l’Ibex.
Les estimacions de Puig són que, tenint en compte la moderació del mercat, en el segment de maquillatge i cura de la pell els ingressos nets comparables pujaran entre el 6% i el 8%. Al seu torn entreveu "una alça potencial" del marge d’ebitda ajustat a mitjà termini. La millora el 2025 "estaria en línia amb la del 2024, assumint una implantació d’aranzels dels EUA en línia amb les estimacions internes de Puig".
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa
- ‘Tot el camp és un clam...’