ERO

La multinacional CPM prepara fins a 700 acomiadaments en el seu ‘call center’ de Barcelona

La companyia, que fins fa poc portava el servei d’atenció telefònica d’Airbnb, ultima un ERO de fins al 60% de la seva plantilla del centre ubicat al carrer Felip II

Acomiadat per BSM després de quedar discapacitat: «Una empresa pública amb 1.800 llocs de treball diu que no pot recol·locar-me»

La multinacional CPM prepara fins a 700 acomiadaments en el seu ‘call center’ de Barcelona

Mónica Tudela

3
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La multinacional CPM Internacional prepara entre 600 i 700 acomiadaments en el seu ‘call center’ ubicat al carrer Felip IIde Barcelona, cosa que podria liquidar fins al 60% de la plantilla. L’empresa dedicada a l’atenció telefònica ha perdut tres contractes de servei i això ha provocat que hagin anunciat un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per cessar la majoria de personal que fins ara atenia aquests serveis. Així ho va comunicar la direcció als representants dels treballadors dimarts passat, segons expliquen a EL PERIÓDICO diverses fonts sindicals allà presents.

«Aquesta decisió es basa en causes productives i organitzatives objectives, amb la finalitat d’adaptar l’estructura i el funcionament de l’empresa a les necessitats actuals. Conscient de l’impacte d’aquesta situació, CPM Internacional aborda aquest procediment amb l’objectiu de minimitzar l’impacte d’aquest procés en els seus empleats i amb el seu benestar com a màxima prioritat», confirmen des de la companyia.

Des de la multinacional no concreten encara xifres d’afectació i esperen iniciar formalment les negociacions amb els sindicats, que estan citats per al pròxim dimecres 12 de març per arrencar el període de consultes.

El sector de les empreses d’atenció telefònica aprimen o engreixen les seves plantilles, com un acordió, en funció de si aconsegueixen retenir, adquireixen o perden contractes de servei. Quan n’assumeixen de nous les contractacions es multipliquen i quan se’n perden arriben els acomiadaments. Aquest segon escenari és el que els toca patir ara als empleats de CPM, que han vist com l’empresa de venda d’aspiradores Dyson ha decidit contractar el seu servei d’atenció al client amb una altra companyia i això ha deixat un gran forat en l’activitat de CPM.

Segons expliquen fonts sindicals consultades, la companyia d’aspiradores ha contractat ara el servei amb una empresa ubicada a Grècia i deslocalitza així la feina associada a la recerca de salaris més baixos.

Aquestes mateixes fonts detallen també que els altres dos contractes perduts per CPM són de la firma de moda Lee Wrangler o la de rellotges Withings Scanwatch, si bé l’impacte a nivell d’ocupació d’aquests serveis és substancialment menor que el de Dyson. El període de consultes està previst que comenci el proper dimecres 12 de març i, de moment, l’empresa encara no ha registrat l’expedient davant l’autoritat laboral, segons confirmen fonts consultades del Departament de Treball.

No és la primera vegada que la plantilla de CPM es veu sacsejada per la pèrdua d’un gran client. Aquesta companyia, fins al 2020, era l’encarregada de prestar el servei d’atenció al client del portal de lloguer turístic Airbnb. Aquesta firma va liquidar el contracte de servei una vegada va esclatar la pandèmia i el turisme nacional i internacional es va veure suspès durant mesos amb l’objecte de les restriccions sanitàries. Cosa que es va saldar per part de CPM amb entorn de 1.000 acomiadaments a la seva seu barcelonina.

Viabilitat en dubte

«Lluitarem per les màximes recol·locacions i si no és possible, les màximes indemnitzacions», afirmen fonts de la Intersindical CSC. «Reclamarem a l’empresa un pla de viabilitat a mitjà i llarg termini», afirmen des de la CGT. Des d’aquest sindicat no oculten la seva preocupació pels successius eros efectuats per l’empresa durant els últims anys.

I és que si bé la plantilla s’ha anat estenent i contraient depenent de l’activitat, a poc a poc el volum de treballadors s’ha anat fent petit i la central tem que arribi un punt en què la multinacional consideri que ja no és rendible el centre de Barcelona i s’emporti l’activitat restant a altres centres d’altres països.

Notícies relacionades

CPM forma part del grup Omnicom i té a tot el món entorn de 40 centres d’atenció telefònica, des del Canadà fins a Botswana, passant per Dinamarca, França, l’Índia, Bhutan i Tailàndia, entre d’altres.

Durant l’any 2024 es van produir a Catalunya un total de 240 eros, que van derivar en 5.730 acomiadaments, segons les dades recopilades pel Departament de Treball. La xifra d’afectats va ser un 11,7% inferior a la registrada en tot l’exercici i és la més baixa des del 2022. La gran majoria d’expedients (87,5%) es van concentrar a la província de Barcelona, gairebé la meitat (47%) van ser d’empreses que van adduir pèrdues econòmiques i un quart dels mateixos es van localitzar al sector industrial.