Risc de retard en la nova borsa d’interinsde la Generalitat
La Conselleria de Presidència admet problemes en l’aplicació informàtica, però confia que funcionarà a l’estiu

Sala de control del Centre de Telecomunicacions de la Generalitat. | FERRAN NADEU
La borsa d’interins per cobrir de manera automàtica les vacants que vagin sorgint a la Generalitat corre el risc d’endarrerir-se. La Conselleria de Presidència reconeix, responent a les preguntes d’EL PERIÓDICO, que han tingut un problema amb el proveïdor que està treballant amb el CTTI en el disseny de l’aplicador informàtic i que això podria alentir la posada en marxa del nou sistema.
Tot i això, el Govern confia a poder complir amb els terminis que s’havien fixat i començar a abocar les primeres dades dels 6.000 interins que calculen incloure dins d’aquesta borsa entre finals de març i principis d’abril. D’aquesta manera, podrien tenir en marxa i funcionant el nou sistema "durant l’estiu", segons especifica la Conselleria de Presidència.
Els problemes amb el proveïdor del CTTI van ser exposats el 17 de febrer pels sindicats a la direcció de la Funció Pública i, posteriorment, en les successives consultes no els han donat una resposta exacta de quan estaran totalment resolts, segons expliquen fonts sindicals.
Recel sindical
Fins ara el mètode de la Funció Pública per seleccionar els candidats per cobrir un lloc que s’hagi quedat temporalment buit –per la baixa mèdica del funcionari titular, per exemple– consistia en ofertes específiques emeses per cada departament, un sistema que en les organitzacions sindicals ha produït sempre un cert recel per la discrecionalitat que permetia.
Amb el nou sistema, que va ser negociat i avalat de manera unànime per la IAC, la UGT i CCOO, els tres sindicats representats a la Taula General de la Funció Pública, es crearia una borsa de vacants per a cada cos de la Generalitat, semblant a la que ja regeix entre els mestres.
Els que hi estiguin interessats només podran participar en una i hauran d’indicar l’àmbit territorial i si volen jornada completa o parcial. En quedaran exclosos els funcionaris de presons, els bombers, els agents rurals, l’Agència Tributària i el cos d’advocats de la Generalitat.
Notícies relacionadesEl nou mecanisme és una vella pretensió dels sindicats i compta amb el seu aval unànime, si bé entre una petita part dels 6.000 interins potencialment afectats per aquesta borsa (la quantificació és de la Generalitat) hi ha malestar per la confecció que se n’ha fet.
El problema és que el sistema d’assignació és genèric i dificulta casar el perfil i les habilitats específiques d’un candidat amb la plaça. Aquest dèficit es concentra en els llocs de treball adscrits al cos general –una de les categories més nombroses-, que s’han convertit en un "calaix de sastre", segons un sindicalista, en el qual cohabiten perfils com ambientòlegs, tècnics per a la prevenció de violències masclistes i administratius.
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya
- Garatge clausurat Barcelona construirà 240 pisos a partir del 2027 en un solar de la Diagonal desallotjat per conflictiu
- BARCELONEJANT L’altra opa amistosa de Telefónica al Sabadell
- Els metges de capçalera receptaran esport a Catalunya
- Operació antiterrorista Els missatges de la dona de la cèl·lula gihadista desarticulada a Barcelona: «Els declararem la guerra i els separarem el cap del cos»
- Davant el 8M El gènere, factor clau en la salut mental
- MULTIMÈDIA Catalanisme i educació (capítol 2): la situació actual de l'educació obligatòria
- Ayuso surt com a favorit la Tirrè-Adriàtic que avui comença
- Espanya tanca l’Europeu amb una gran plata en el 4x400 masculí
- Marcelinho Huertas demostra talent en un Palau frustrat