Successos
El president de Mango agraeix «l’exhaustivitat» de la investigació reoberta per la mort d’Isak Andic
«És dur emocionalment», ha reconegut el directiu en la presentació de resultats del 2024 de la companyia
El jutjat de Martorell reobre la investigació per la mort d’Isak Andic

Los directivos de Mango Margarita Salvans, Toni Ruiz y Daniel López, en la presentación de resultados /
Era la primera vegada que els directius més alts de Mango es posaven al capdavant de la premsa després de la mort el desembre d’Isak Andic, fundador de la marca. I, com era d’esperar, ha sigut un dels temes centrals en la presentació que motivava la trobada. La cadena de moda catalana havia convocat aquest dilluns els mitjans de comunicació per anunciar que torna a tancar un any de resultats rècord(gairebé 3.340 milions d’euros de facturació i 219 milions d’euros de benefici net), però no ho ha pogut fer sense esmentar la mort de l’empresari i tot el que ha vingut al darrere.
«Avui és un dia molt emotiu, perquè és la primera vegada que us rebem a casa nostra des de la mort del nostre fundador, Isak Andic», ha arrencat Toni Ruiz, president executiu de Mango. «Isac ens ha transmès una cultura única que ens defineix; tot el que som l’hi devem a ell, i tenim més que mai el compromís de continuar millorant l’excel·lència en tot això que ens defineix», ha seguit, aprofitant per emfatitzar que la cadena té «un full de ruta molt clar» que els acompanya «per aconseguir els objectius» que s’havien proposat abans de l’absència del fundador de l’empresa.
Fins aquí la seva primera referència voluntària a Andic, que només ha recuperat al clausurar l’acte agraint la confiança del consell d’administració de Mango per haver-lo nomenat president (cadira que ocupava Andic) a més de conseller delegat.«Em sento un privilegiat», ha afirmat l’empresari. «Estem compromesos, il·lusionats i sento que estem a l’inici de moltíssimes coses», ha dit Ruiz.
No obstant, entre un missatge i l’altre, els periodistes presents han preguntat per l’assumpte. Per exemple, per la seva vivència personal de la mort, per les seves sensacions respecte que s’hagi reobert la investigació o per tot el que té a veure amb com queda, accionarialment, l’empresa que té el 95% de la propietat de Mango (el 5% restant està en mans del mateix Toni Ruiz). «Hem sentit un dolor molt profund i ha sigut molt dur», ha començat a respondre Ruiz, i ha aprofitat per congratular-se de totes les distincions rebudes aquests dies, entre les quals, la Medalla d’Or de la Generalitat, el reconeixement més alt que té la Generalitat.
Respecte a la reobertura de la investigació, el president executiu de la companyia ha assegurat que «és dur emocionalment», però que «agraeix l’exhaustivitat amb què estan portant a terme els organismes que hi estan treballant» el procés.
Quant al futur accionarial de Mango, Ruiz ha respost que «el testament forma part de la més absoluta intimitat de la família Andic», però que, a l’haver-ho deixat l’empresari tot tan ordenat i amb una gestió tan professional, passi el que passi entre bambolines, no repercutirà en canvis de portes enfora. «La família continuarà el llegat», ha conclòs, repetint l’únic missatge que s’ha donat públicament per part dels membres de la família Andic.
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)