RESULTATS
Mercadona eleva les seves vendes un 9%, fins als 38.800 milions, i guanya un 37% més, fins a 1.384
Roig ha assegurat que «ha sigut un any espectacular per a Mercadona, per als clients, treballadors, proveïdors, empreses i capital»
Posa el focus en el creixement a Portugal, on obrirà deu botigues més aquest any i arribarà a 70 establiments al país veí

Mercadona no para de créixer. La cadena de supermercats presidida per Juan Roig va aconseguir una xifra de negoci de 38.800 milions d’euros, davant els 35.527 de l’any precedent, cosa que representa un increment del 9%. Els beneficis de la cadena van ascendir a 1.384 milions nets, cosa que implica un augment del 37% respecte als 1.009 del 2023.
«Cal pagar impostos», ha destacat Roig durant la presentació dels resultats. Així, la cadena ha desemborsat 716 milions de Societats i altres, i 996, a la Seguretat Social. «El tipus efectiu que paguem és del 25%, no és del zero o del deu», ha puntualitzat el president de Mercadona.
En altres capítols com l’IRPF ha pagat 556 milions; de l’IVA, 574, i de la Seguretat Social dels treballadors, 203 milions. El total suma 3.000 milions.
Respecte a l’impacte en l’economia, segons l’IVIE, Mercadona representa el 3,71% de l’ocupació total i el 2,10% del PIB d’Espanya, amb 743.700 persones treballadores de manera directa, indirecta o induïda, amb el 85% de les compres realitzades a Espanya i Portugal.
Així ho ha anunciat aquest dimarts el president i principal accionista de la companyia en la roda de premsa anual per presentar resultats de l’empresa valenciana al seu centre de coinnovació ubicat al polígon industrial Fuente del Jarro (Paterna), conegut com a Jarrods. A la roda de premsa anual hi han acudit les conselleres de Mercadona, Hortensia i Amparo Roig, filles de Roig.
«Ha sigut un any espectacular per a Mercadona, per als clients, treballadors, proveïdors, empreses i capital, perquè l’economia dels dos països on treballa la companyia va bé (Espanya i Portugal), que reben 100 milions de turistes. Cal cuidar aquest sector, perquè és el primer», ha assegurat Roig.
La companyia ha abaixat els preus del cistell de consum en una mitjana de 6 euros, cosa que suposa un 2% per la retallada dels costos de les matèries primeres. «Si ha pujat el preu dels ous és per la carestia», ha puntualitzat Roig.
La quota de mercat ha pujat al 28,2% del sector a Espanya. Té 1.674 botigues, després d’obrir-ne 42, tancar-ne 49 i reformar 29 establiments. L’empresa ja té 110.000 treballadors després de crear 6.000 llocs de treball el 2024.
Impostos
«Cal pagar impostos», ha destacat Roig durant la presentació dels resultats. Així, la cadena ha desemborsat 716 milions de Societats i altres, i 996, a la Seguretat Social. «El tipus efectiu que paguem és del 25%, no és del zero o del deu», ha puntualitzat el president de Mercadona.
En altres capítols com l’IRPF ha pagat 556 milions; de l’IVA, 574, i de la Seguretat Social dels treballadors, 203 milions. El total suma 3.000 milions.
Respecte a l’impacte en l’economia, segons l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE) , Mercadona representa el 3,71% de l’ocupació total i el 2,10% del PIB d’Espanya, amb 743.700 persones ocupades de manera directa, indirecta o induïda, amb el 85% de les compres fetes a Espanya i Portugal.
Inversions
La nau capitana de la distribució comercial a Espanya emprèn una pla d’inversions programat entre els anys 2024 i el 2029 que s’eleva a 5.000 milions d’euros. Amb aquest important desemborsament accelera el procés de transformació dels seus supermercats, impulsa la cadena logística i continua la seva expansió a Portugal, on aquest any obrirà deu botigues al llarg del 2025, amb la qual cosa ampliarà la seva presència fins als 70 punts de venda al país veí.
Canal ‘online’
La xifra de facturació de Mercadona Online es va disparar també el 2024. La cadena de distribució va aconseguir unes vendes de 842 milions d’euros durant l’exercici del 2024, cosa que suposa un increment del 30% respecte a l’anterior. Aquest model de venda, posat en marxa fa poc més d’una dècada, es continua expandint a Espanya en noves poblacions i capitals de província d’Espanya.
Notícies relacionadesAquest canal de vendes de la firma valenciana, líder en el sector dels supermercats a Espanya, va generar dos terços de la seva facturació (539 milions d’euros) en sis dels seus magatzems logístics destinats a aquest negoci (‘rusc’ en la terminologia de Mercadona): Madrid (dos centres), Barcelona ,València , Alacant iSevilla. Es tracta d’instal·lacions que atenen una alta densitat de vehicles i per això estan instal·lats en grans nuclis urbans. La tarifa d’aquest servei ha pujat fins als 8,20 euros per enviament.

Seu central de Mercadona a Albalat dels Sorells. /
Mercadona ha traslladat la seva seu social de Tavernes Blanques a Albalat dels Sorells, on hi ha les seves oficines centrals i l’any que ve obrirà un centre de coinnovació. Allà hi farà una inversió global de 245 milions.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Consell de Ministres Aquestes són les mesures que contempla la llei d’alcohol i menors que ha aprovat el Govern central