Mango va tancar l’any 2024 amb 3.300 milions en vendes i el 27% més de benefici
La cadena va guanyar 219 milions l’any del seu 40è aniversari i de la mort del seu fundador / La companyia va obrir 260 botigues i va contractar 900 persones

Es van proposar, fa un any, portar l’empresa fins als 4.000 milions d’euros de facturació i els 350 milions d’euros de benefici net de cara al 2026, i fer-ho –simplificant molt una estratègia bastant més complexa– incrementant el valor de la marca i obrint noves botigues. Mango passa amb nota la primera prova de foc d’aquest pla estratègic. Com va avançar el seu president executiu, Toni Ruiz, al rebre el Premi Empresa de l’Any concedit per EL PERIÓDICO i Banc Sabadell, la gran cadena catalana de moda torna a registrar un resultat rècord el 2024: unes vendes equivalents als 3.390 milions d’euros i un benefici net de 219 milions d’euros.
"Podem dir que els resultats han sigut excel·lents: un any més, s’ha demostrat la fortalesa de la marca, la solidesa del model de negoci i l’èxit de la nostra proposta de valor", va sintetitzar l’empresari, en la presentació oficial de resultats celebrada ahir a la seva seu a Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental).
Es tracta d’un tancament daurat per a un any clau en la història de la cadena. Era el del seu 40è aniversari, però també va ser el de la mort del seu fundador, Isak Andic. De fet, ahir va ser la primera vegada que l’executiu convertit en el seu successor, Ruiz, es va sotmetre a l’escrutini de la premsa després de l’accident i després de ser elegit president de l’empresa, a més de conseller delegat. Ho va fer junt amb la directora financera, Margarita Salvans, i el director d’expansió i franquícies, Daniel López. "És la primera vegada que us rebem a casa nostra des de la mort del nostre fundador, Isak Andic", va començar Ruiz, que va insistir en el missatge que difon la marca des que es va produir el succés, al qual es va referir com a font d’un "dolor molt profund". "L’Isak ens ha transmès una cultura única que ens defineix: tot el que som ho devem a ell, i tenim més que mai el compromís de continuar millorant l’excel·lència en tot això que ens defineix", va assegurar. Que es reobri la investigació sobre la seva mort, va apuntar, és "dur emocionalment", però també garantia d’una "exhaustivitat" que va agrair. El seu focus, en tot cas, va estar eminentment dirigit cap a les fites del 2024.
El primer dels èxits són els 3.390 milions d’euros d’ingressos, xifra que implica incrementar en un 7,6% la facturació de l’any anterior. El segon, que això es va traduir en uns guanys nets de 219 milions d’euros. Aquests beneficis són un 27% més elevats que els del 2023, cosa que significa que Mango guanya cada vegada més diners per cada peça venuda. En concret, el marge brut se situa en un 60% de les vendes, i això són 21 punts percentuals més que l’any anterior.
"Gaudim d’una posició financera molt sòlida", va resumir la directora financera, Margarita Salvans, que va explicar que així han aconseguit arribar a un número també rècord d’inversió de gairebé 220 milions d’euros, finançats majoritàriament amb fons propis. Aquesta quantitat –que preveuen superar el 2025– s’ha dirigit a tecnologia (com introduir models d’intel·ligència artificial en els seus processos), a continuar ampliant la seva seu central a Palau-solità i Plegamans (hauria d’estar acabada el 2026), a millorar la seva capacitat logística i les seves ràtios de sostenibilitat, i, per damunt de tot, a reformar i obrir noves botigues. També a contractar unes 900 persones, de manera que la seva plantilla supera els 16.400 treballadors.
Segons va explicar el director d’expansió i franquícies, Daniel López, Mango va obrir 260 establiments el 2024, entre aquests, 30 a Espanya, uns 20 al Regne Unit, 15 a Itàlia i 10 a França. "Això és més de la meitat de l’objectiu traçat en el pla 4E: obrir 500 botigues abans del 2026", va apuntar. Així, van tancar l’any amb 2.850 establiments a 120 països, i d’aquests, 850 són botigues pròpies, i la resta, franquícies o punts de venda a grans magatzems. Entre les previsions sabudes, l’estrena de la primera botiga Mango Home a Barcelona i a quatre ciutats més d’Espanya a tall de prova.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Succés Amputen una mà a un jove en una baralla en un bar de l’Hospitalet
- Esports Marc André Ter Stegen desmenteix la infidelitat de la seva dona