Volkswagen va reduir els beneficis el 30,6% el 2024

Seat aguanta l’impuls i incrementa la seva aportació al consorci automobilístic

Volkswagen va reduir els beneficis el 30,6% el 2024
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El gegant alemany de l’automoció Volkswagen (Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Bentley, Seat, Cupra, Ducati, Traton i Volkswagen Vehicles Comercials) va reduir el seu benefici net el 2024 un 30,6% fins als 12.394 milions, davant els 17.861 milions aconseguits el 2023. Aquesta caiguda en els seus guanys s’explica per la menor venda d’unitats al llarg de l’any fins als nou milions de vehicles, cosa que suposa un 2,3% menys que en l’exercici anterior, i pels elevats costos dels programes de reestructuració que s’eleven fins als 2.600 milions, amb la posada en marxa de jubilacions anticipades i la reducció de les duplicacions de treball, segons va anunciar ahir.

Respecte al descens en la venda de vehicles, el grup va explicar que l’augment que es va experimentar a Sud-amèrica "no va poder compensar totalment el descens a la Xina", mentre que l’Amèrica del Nord i Europa es van mantenir en nivells del 2023.

El 2024, la facturació de Volkswagen va augmentar lleugerament fins als 324.656 milions d’euros, un 0,7% més, gràcies al bon acompliment dels serveis financers del grup. La companyia pretén, a més, rebaixar el dividend un 30%, fins a 6,30 euros per acció ordinària i 6,36 euros per acció preferent, amb un pay-out del 30%.

El benefici operatiu de Volkswagen, abans d’extraordinaris, va disminuir l’any passat un 15,4%, fins als 19.060 milions d’euros, i el marge operatiu es va situar en el 5,9%, més d’un punt inferior al del 2023.

De cara a aquest exercici, Volkswagen es prepara per a un creixement moderat. La companyia afirma que és probable que les vendes augmentin fins a un 5%, amb una rendibilitat de les vendes entre el 5,5% i el 6,5%, després del 5,9% de l’any passat. El director financer, Arno Antlitz, va explicar que les perspectives del fabricant europeu de cotxes més important reflecteixen "els reptes econòmics mundials i els profunds canvis en la indústria".

Ben parades

Notícies relacionades

Per contra, Seat SA va sortir airosa del 2024 tal com es desprèn dels resultats oferts pel grup Volkswagen en el seu informe de rendiment anual. La companyia espanyola (formada per Seat i Cupra) englobada en el consorci automobilístic alemany va ser la que va registrar un millor comportament. Seat i Cupra en surten ben parades, i aporten un resultat net positiu el 2024, passen de 625 a 633 milions d’euros (un 1,28% més). Seat i Cupra van aconseguir comercialitzar 637.000 vehicles en l’exercici, un 5,8% més que el 2023. Les dues marques van aportar al grup una facturació que va ascendir a 14.530 milions d’euros, i van mostrar un lleuger augment (1,37% més) respecte als 14.300 milions que van presentar el 2023 . El marge operatiu de Seat i Cupra es va mantenir en 4,36%.

Oliver Blume, CEO del Grup Volkswagen, va destacar el bon moment de les dues marques que són impulsores en un any en què el grup ha patit una mica més de l’esperat. Els detalls de l’exercici de Seat i Cupra els oferirà dijous vinent el president de la companyia espanyola, Wayne Griffiths. En les dades positives de l’empresa espanyola cal afegir els derivats de la producció dels últims Audi A1 a la planta de Martorell, l’excel·lent moment del Cupra Formentor i l’arribada del nou Cupra Terramar i del Cupra Tavascan.

Temes:

Audi Volkswagen