Multimilionari

José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»

L’empresari parla en el seu compte d’Instagram sobre les claus de l’èxit empresarial

El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."

El empresario, José Elías, revela las claves para el éxito financiero

El empresario, José Elías, revela las claves para el éxito financiero

3
Es llegeix en minuts
Eneko López Rico

L’empresari i milionari José Elías Navarro ha tornat a generar debat a les xarxes socials amb una publicació en el seu compte d’Instagram, on deixa clara la seva visió sobre el món dels negocis: «Si no vens, la resta no té sentit». Per a Elías, la venda és l’eix central de qualsevol empresa i, sense ella, cap altre aspecte del negoci importa realment.

El seu missatge ha ressonat entre emprenedors i empresaris, ja que posa en qüestió moltes idees preconcebudes sobre com gestionar un negoci. Segons Elías, el seguiment del lliurament, la logística, la producció i fins i tot la qualitat del producte són secundaris si no hi ha vendes. En altres paraules, si una empresa no és capaç de vendre, no importa com de bé funcioni la resta de les seves operacions.

La venda com a pilar fonamental de l’èxit empresarial

En la seva publicació, José Elías Navarro emfatitza que tot en una empresa està supeditat a la venda. És a través de la venda que es genera el flux d’ingressos que permet pagar als empleats, millorar els processos i expandir el negoci. Per a ell, la capacitat de vendre és l’habilitat més valuosa que pot tenir un emprenedor.

Fins i tot planteja una reflexió provocadora: «Si hagués de decidir entre tenir un gran producte o tenir la capacitat de vendre, escolliria el segon». Segons la seva opinió, hi ha moltes persones que tenen un bon producte, que poden fabricar-lo i entregar-lo sense problemes, però molt poques que realment sàpiguen vendre’l. Això significa que la clau de l’èxit no està tant en el que ofereixes, sinó en com ho vens.

La importància de desenvolupar habilitats de venda

José Elías Navarro insisteix que la capacitat de vendre és un actiu invaluable. En un món on hi ha excés d’oferta i competència en tots els sectors, la diferència entre l’èxit i el fracàs rau en l’habilitat per convèncer els clients que comprin un determinat producte o servei.

Molts emprenedors se centren a perfeccionar el seu producte, a millorar la seva empresa o a invertir en màrqueting, però descuiden l’aspecte més important: aprendre a vendre. Segons Elías, un bon venedor sempre trobarà productes per comercialitzar, mentre que algú amb un gran producte però sense habilitats de venda probablement no aconseguirà treure’l al mercat amb èxit.

Treballar per a un mateix i no per a d’altres

Una altra de les idees clau en la publicació de José Elías Navarro és el seu enfocament sobre la independència financera. Per a ell, si tens la capacitat de vendre, no hauries de treballar per a d’altres, sinó per a tu mateix. La seva visió és clara: en lloc de vendre productes d’una empresa aliena i rebre una comissió o un sou, és millor trobar productes i vendre’ls per compte propi.

Aquest plantejament és especialment rellevant en un món on cada vegada més persones busquen l’autoocupació, l’emprenedoria o el treball independent. José Elías creu que hi ha moltes empreses amb productes excel·lents, amb capacitat de fabricació i logística eficient, però que no tenen prou venedors que els ajudin a créixer.

Més productes que venedors

Notícies relacionades

L’empresari assenyala que al mercat hi ha més oferta de productes i serveis que de persones amb habilitats de venda. És a dir, moltes empreses tenen capacitat per fabricar, distribuir i entregar productes, però no tenen venedors efectius que els col·loquin al mercat.

Això es tradueix en una gran oportunitat per a aquells que sàpiguen vendre. Els que desenvolupen aquesta habilitat poden associar-se amb empreses que necessitin venedors, comercialitzar productes en diferents sectors o fins i tot crear els seus propis negocis sense necessitat de fabricar res, simplement connectant productes amb clients.

Temes:

José Elías