Automoció

Seat consolida el futur de Martorell amb un benefici de 633 milions

La companyia espanyola va vendre l’any passat 558.100 cotxes, un 7,5% més que l’anterior, i manté una rendibilitat del 4,4%

Seat consolida el futur de Martorell amb un benefici de 633 milions
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En un context industrial complex, tecnològicament competitiu i políticament incert, les coses no li van gens malament a Wayne Griffiths (conseller delegat de Seat SA). L’empresa espanyola (formada per Seat i Cupra) ha tornat a donar una mostra d’estabilitat i projecció en el grup Volkswagen, uns fets ratificats pels 633 milions d’euros de benefici operatiu, els 14.530 milions d’euros de volum de negoci i els 558.100 cotxes venuts el 2024 (un 7,5% més que en l’exercici anterior). Seat SA és, al costat de Skoda, la companyia que creix més i millor dins d’un grup Volkswagen molt convuls. A més, l’empresa va sumar l’any passat a la seva producció 79.000 unitats de l’Audi A1, també fabricat a Martorell.

Notícies relacionades

Seat va presentar la seva carpeta financera a la seu de Cupra (al centre de producció de Seat a Martorell), que acull el centre neuràlgic per a l’expansió silenciosa i elèctrica dels nous models de la marca estrella del grup. El bon resultat de la companyia permetrà als treballadors disfrutar d’una paga extra de 1.800 euros addicionals.

Les dues marques espanyoles han mantingut una rendibilitat del 4,4%, per sobre de la mitjana del sector, impulsades per Cupra, que ha consolidat la majoria d’edat. Griffiths va presumir davant les xifres de rècord. «Després d’un any molt intens, hem obtingut els millors resultats financers de la nostra història». Alhora, però, va avançar «un triple desafiament: la desacceleració en la demanda del vehicle elèctric, l’augment de la competència de la Xina i un panorama aranzelari inestable».

Temes:

Sumar Seat