Ocupació pública
La negociació sobre el salari dels funcionaris començarà dilluns

El Govern té previst iniciar dilluns les negociacions amb els sindicats per descongelar els salaris en la funció pública. Després de les primeres protestes entre els empleats públics i l’anunci de més mobilitzacions, el Ministeri de Transformació Digital i Funció Pública ha citat les centrals majoritàries en l’Administració –CCOO i la UGT– de cara a abordar un nou acord de revalorització salarial. La falta d’uns nous Pressupostos Generals de l’Estat i la complicada aritmètica parlamentària que està obstaculitzant l’acció governamental han bloquejat fins ara la revalorització salarial en la funció pública.
Uns 3,5 milions de treballadors públics, tant funcionaris com personal laboral, volen saber quant pujaran les seves nòmines i que els paguin deutes pendents de l’exercici passat. L’Executiu els deu un increment de 0,5 punts corresponent al 2024, que suposa uns 700 milions d’euros a repartir entre els empleats de totes les institucions, segons càlculs sindicals.
Mobilitzacions
Notícies relacionadesA punt de finalitzar el primer trimestre, l’Executiu encara no havia iniciat formalment converses amb la UGT, CCOO i CSIF per concretar aquestes dues matèries. Les centrals han volgut forçar les converses i en les últimes setmanes han anunciat i concretat algunes manifestacions: CSIF es va concentrar davant el Ministeri d’Hisenda i CCOO preveu fer-ho el 8 d’abril. I el Govern, amb l’objectiu que la tensió no escali i complir els seus compromisos pendents, es veurà les cares dilluns que ve amb dos d’aquests tres sindicats.
CSIF, com que no va firmar l’anterior acord salarial, no ha sigut convocat per a aquest primer contacte. Les centrals, a més de salaris, volen parlar de jubilació parcial i de la reducció de la jornada laboral a 35 hores en totes les Administracions, entre altres temes.
- Alerta en estrangeria pel frau amb el registre de parelles de fet
- Catalunya provarà a partir de l’abril en 26 CAPs el model d’atenció en 48 hores
- Previsió del Meteocat Les pluges previstes per a aquest divendres encenen avisos grocs a mig Catalunya
- L’agost del 2020 La Fiscalia demana presó per a una dona per «no vigilar» un nen que va morir ofegat a la platja de Badalona
- MOBILITAT Rodalies té fora de servei un centenar d’escales mecàniques
- Per unanimitat Tarragona reclama a l'Estat "la depuració de responsabilitats i la reestructuració d'Adif pel caos a Rodalies
- Viral Paga 1.360 euros per aparcar dos mesos a La Maquinista de Barcelona: "Costa més que el cotxe"
- Enquesta El 32% dels catalans està a favor de la independència i el 27% en contra, segons el CEO
- Dana a València La jutge insisteix que la Generalitat «coneixia perfectament» el desbordament del barranc del Poyo tres hores abans de l’alerta
- Teatre Torna Cap Butaca Buida amb el repte d’omplir 80.000 butaques el proper 22 de març