Automoció

Una trentena de marques se citaran a l’Automobile Barcelona al maig

El saló de la Fira a Montjuïc comptarà amb un 15% més d’espai que l’edició del 2023 

Un tercera part dels expositors seran de la Xina

Una trentena de marques se citaran a l’Automobile Barcelona al maig
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Director de Motor de Prensa Ibérica

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona (Automobile Barcelona) se celebrarà del 9 al 18 de maig al recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc. Serà l’edició número 43 (és biennal) per a una mostra que compleix 106 anys d’història d’innovació, mobilitat i passió per l’automòbil. La cita d’aquest any comptarà amb prop de 30 marques d’automòbils que compartiran un 15% més d’espai que el 2023 al recinte firal amb altres empreses del sector. Un terç dels expositors seran de la Xina.

Enrique Lacalle, president de la mostra des de fa 23 anys, ha tornat a ser peça clau a l’hora d’aconseguir que els fabricants apostin per una cita ineludible per al sector en un moment en què la incertesa tecnològica i de model de mobilitat creen dubtes al consumidor. El saló, que compta amb el suport de l’Anfac (Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions), ha treballat per convèncer les marques perquè mostrin la seva variada oferta comercial als pavellons 1 i 8 (més la plaça de l’Univers) de Fira de Barcelona.

Per al president del saló, l’edició d’aquest any és molt important perquè considera que estem en un moment crucial per al sector. "El parc automobilístic té una edat mitjana de 14,2 anys, a la cua d’Europa, i és molt important estar al costat del consumidor per ajudar-lo a prendre una bona decisió. Per seguretat i tecnologia. Per això crec que és important ser al saló. Encara més, és un saló en què es venen molts cotxes, i el que no ho entengui és que no s’adona de res", explica Enrique Lacalle.

"El que no ve s’equivoca"

Les marques que ja han confirmat la seva presència a Barcelona són BYD, Baltasar, Cupra, DR, Ebro, E-Miles, Ford, Honda, Hyundai, Jaecoo, KGM (l’antic Ssangyong), Lynk&Co, MG, Mobilize, Nissan, Omoda, Renault, Seat, Silence, Skywell, Sportequipe, Suzuki, SWM, Tesla, Volvo i Xpeng. En aquest elenc encara hi falta per confirmar com a mínim quatre o cinc marques més de fabricants xinesos i europeus amb qui Fira de Barcelona negocia la seva presència. La gestió no ha sigut fàcil, com cada any. "Costa, però no hauria de costar tant", admet Enrique Lacalle. En aquest punt, el president del saló reconeix l’excel·lent tasca que ha fet el president de la Generalitat, Salvador Illa, que ha recolzat "i molt tota la feina perquè això tiri endavant".

Notícies relacionades

"El que no ve s’equivoca", va indicar el president del saló amb referència a les companyies que finalment decideixen no exposar a Barcelona. Aquesta realitat, però, ja és un clàssic, com el que enfrontarà el FC Barcelona i el Reial Madrid el cap de setmana d’obertura del saló a la muntanya màgica de Montjuïc. "Qui tingui entrada per al partit també podrà entrar de franc al saló", assenyala l’organització, que al mateix temps oferirà avantatges als posseïdors d’una entrada per al GP de Fórmula 1 que es disputarà al Circuit de Barcelona-Catalunya l’1 de juny.

Seat serà un dels grans protagonistes de l’edició d’aquest any, ja que celebrarà "al saló de casa" el seu 75è aniversari.