Tous va superar els 500 milions d’ingressos al vendre un 10% més el 2024
La companyia va guanyar 45 milions i manté el focus als EUA malgrat la guerra comercial

El conseller delegat de Tous, Carlos Soler-Duffo. | TOUS
Van acabar el 2023 amb sabor a tancament d’època per haver posat punt final al seu pla de transformació i començar un nou pla estratègic. I, ara, acaben el 2024 amb una sensació idèntica per haver-se separat del fons d’inversió que els acompanyava des de feia una dècada i per tornar a ser una empresa 100% familiar. Tous comença, definitivament, nova etapa. I ho fa en una situació "fantàstica". Així ho va resumir el conseller delegat de la companyia, Carlos Soler-Duffo, en la presentació de resultats de l’any passat: la cadena joiera va vendre un 10% més (gairebé sense noves botigues i gairebé sense apujar preus) i supera la barrera històrica dels 500 milions d’euros d’ingressos.
"Tanquem el 2024 molt còmodes i molt sòlids, amb creixements molt destacables i amb una solidesa fantàstica per al futur, tant pels números com per les sensacions", va resumir Soler-Duffo, que va emfatitzar la dada atès el pobre acompliment del sector del luxe en general el 2024. Els números són 523 milions d’euros en vendes (un 9,4% més que suposa sumar gairebé 3 punts al creixement registrat el 2023) i 45 milions d’euros de beneficis. Això últim suposa retrocedir, en comparació amb l’any anterior, quan van guanyar 50 milions, però l’executiu ho va atribuir al tipus de canvi, no a una cosa que els preocupi. "Estem molt contents de solidificar el nivell de rendibilitat", va apuntar.
El perquè de la recompra
Soler-Duffo també va fer molt èmfasi en el fet que el creixement és orgànic. Tous acaba l’any amb només set botigues més que l’any anterior, així que l’evolució no ve per l’arribada a nous mercats o a noves zones on no estiguessin. Tampoc perquè hagin encarit dràsticament el producte: senten que, si ho fessin, posarien en risc un públic que busca en ells luxe assequible. "El que oferim connecta", va sintetitzar l’executiu. "Tenim un creixement molt sa: és el que veig en les col·leccions i les diferents categories de producte", va assegurar.
És en part per això que la família s’ha llançat a recomprar la part de la companyia que feia 10 anys que era propietat del fons suís Partners Group. "El món no és fàcil, però la nostra posició estratègica en el sector ofereix una oportunitat molt tangible", va afirmar el conseller delegat de Tous, que va explicar que els diners han sortit de la caixa de la companyia, no del patrimoni personal de la família Tous. "Estem en el top de les marques mundials, però ens queda molt per recórrer", va afegir.
Soler-Duffo pensa en tots aquells països on encara no estan (com França i Itàlia) i que són oportunitat clara de creixement en territori físic. Si Tous té 600 punts de venda repartits pel món, uns 130 estan a Espanya, un mercat que ja senten molt cobert. És el primer més important en vendes, seguit de Mèxic i els Estats Units. En qualsevol cas, de moment el 2025 continuarà sent un any de consolidació, més que de creixements agressius, cosa que s’evidencia en el fet que el focus que van encendre l’any passat continuï posat als Estats Units. Acaben de fitxar Joseph Cavalcante perquè dirigeixi l’expansió pel país i mantindran els seus plans "passi el que passi", va dir, amb referència a l’amenaça d’aranzels a les importacions estrangeres anunciada per Donald Trump.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu